مستند پرواز در غربت العماره پخش می‌شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی فیلم مستند پرواز در غربت العماره با موضوع رشادت‌های آزاده شهید علی احمد قیطاسی در اردوگاه العماره عراق از شهدای شهرستان نهاوند از سیمای استانی پخش می‌شود.

مستند پرواز در غربت العماره پخش می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی دهقان نیری مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: این فیلم مستند که در مورد رشادت‌های این شهید دلاور در اردوگاه العماره عراق است ۲۶ مردادماه بعد از ظهر جمعه از شبکه استانی صداوسیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

وی گفت: شهید قیطاسی سال گذشته به عنوان شهید شاخص سال استان همدان انتخاب شد و این خانواده دو شهید و یک جانباز با پدری ایثارگر و رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این موصوع اهمیت ساخت این مستند را دوچندان کرد.

وی افزود: کارگردانی و نویسندگی این فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای را جانباز سرافراز علی کاظم نادری از مستند سازان خوب دفاع مقدس انجام داده و علی سهرابی نیز کار تهیه کنندگی و مدیریت تولید آن را بر عهده داشته است.

دهقان نیری اظهار داشت: این دومین فیلم مستندی است که با موضوع رشادت‌های شهدای نهاوند در طول دوران دفاع مقدس توسط این کارگردان جانباز نهاوندی مقیم تهران با هزینه شخصی انجام و برای پخش در اختیار صداوسیما قرار می‌دهد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان با اشاره به ساخت نخستین فیلم مستند این کارگردان انقلابی با موضوع شهدای دره ابراهیم افزود: سال گذشته فیلم شهدای دره ابراهیم این کارگردان متعهد و انقلابی از شبکه استانی همدان پخش شد و شهدای العماره دومین فیلم آقای نادری برای این شبکه است وقرار است مستند کربلایی میرحیدر با موضوع پیرغلامان اهل بیت (ع) تا قبل از محرم تحویل این مرکز گردد.

وی بیان کرد: هنرمندان متعهد و انقلابی که می‌توانند مستند‌های فاخر و خوبی را در شهرستان‌ها و مرکز استان تولید کنند صداوسیما می‌تواند پس از تایید آثار آن‌ها را پخش کند.

دهقان افزود: موضوع فیلمی که جمعه از شبکه استانی پخش می‌شود شهدای آزاده اردوگاه العماره عراق می‌باشد که خانواده شهیدان قیطاسی با وجود گذشت سالیان سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز همان روحیه ایثار و گذشت و فداکاری را دارند.

وی اظهار داشت:پدر خانواده استوار بازنشسته ارتش جناب آقای ستار قیطاسی، انسانی مومن و مردمی و دارای نظم با همان روحیه نظامی و دوستدار مردم و کشور و جان و ناموس مملکت است کسی که به هنگام جنگ و تجاوز ناجوانمردانه دشمن خود و فرزندان خویش را مانند بعضی‌ها از معرکه و خط مقدم دور نکردندوبرعکس با تربیت صحیح و روحیه ایثار خویش آنان را تشویق به دفاع از کشور و وطن نمود.

دهقان نیری بیان کرد: در این فیلم به موصوع دو شهید این خانواده پرداخته شده است که سردار شهید علی محمد از نیرو‌های سپاه در عملیات‌های زیادی در قصر شیرین و بازی دراز حماسه‌ها آفرید و جانباز شد و بعد سالیان دراز در روز عید قربان سال ۶۹ به دیدار معبود خویش شتافت.

وی گفت: علی احمد فرزند دیگر چندین بار از طریق بسیج عازم جبهه شد و سپس وارد ژاندارمری و نیروی انتظامی فعلی شد و باشجاعت خویش جزء دسته شناسایی و اطلاعات عملیات شد و بعد اسارت و مفغودالاثری در حالی که مقدمات آزادی او فراهم شده بود به خاطر دفاع ازحق آزادگان از آزادی خود گذشت و با درگیری با عراقی‌ها در اردوگاه توسط بعثی‌ها به شهادت رسید.

وی اظهارداشت:فرزند سوم خانواده هم سالیان سال است بخاطر گاز‌های شیمیایی با درد‌های ناشی ازآن دست و پنجه نرم می‌کند.

دهقان نیری با اشاره به اینکه خانواده آقای قیطاسی و پدر خانواده بجز حقوق بازنشستگی خویش هیچ سهمی از انقلاب برای خود قائل نیستد خاطر نشان کرد: پدر این سه شهید و جانباز و ایثارگر معتقد می‌باشد ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت را با هیچ چیز مادی نمی‌توان جایگزین و عوض کرد.

وی گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای از صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس و اردوگاه اسراء در عراق و العماره استفاده و با آزادگانی که در این اردوگاه دوران اسارت خود را سپری کرده اند دیدار و گفتگو شده است.

دهقان نیری افزود: مستند پرواز در غربت العمارطرح با همکاری بسیج رسانه نهاوند و مرکز اسناد و آرشیو کانون فرهنگی و هنری شهید سهرابی و کارگردان و نویسنده نهاوندی مقیم تهران آقای علی کاظم نادری انجام شده است.

انتهای پیام/ز

پرواز در غربت العماره پخش می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.