۹ اختراع توسط مبتکر و پژوهشگر مهابادی به ثبت رسید

مبتکر مهابادی تاکنون ۹ وسیله و تجهیزات پزشکی را در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رسانده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بهزاد کاظمی مبتکر مهابادی وکارشناس بیهوشی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد که تاگنون تاکنون ۹ وسیله و تجهیزات پزشکی را در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رسانده است گفت:در سال ۹۱ شمسی برای نخستین بار ۲ اختراع خودم را در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رساندم در آن زمان تصور می‌کردم با این اختراعات می‌توانم جان بیماران را نجات و درد و رنج بیماران را با این اختراعاتم کمتر نمایم.
وی یاد آور شد:البته در قالب طرح تحقیقاتی نخبگان با مساعدت رهبری از انجام خدمت سربازی معاف شدم که بسیار عنایت و حمایت ارزشمندی است و در این زمینه کمال تشکر و تقدیر را دارم.
کاظمی بیان داشت:تاکنون ۵۰ مقاله علمی ام در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است. یکی از اختراعات من در نمایشگاه جهانی اختراعات ژنو سوئیس پذیرفته شدو از طرف این کشور دعوت نامه داشتم، اما به علت مشکلات مالی موفق به دریافت ویزا نیز نشدم.
وی افزود: ست سرم آنژیوکت که برگشت خون به داخل سرم را غیر ممکن کرده یکی از اختراعات ثبت شده است، زیرا برگشت خون به داخل سرم ممکن است باعث ایجاد لخته شود.
کاظمی گفت: از دیگر اختراعاتم دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی مکانیکی) مجهز به مد تنفسی با شماره ثبت ۸۲۱۲۵ در سال ۱۳۹۲ شمسی ثبت شده است که به طور هوشمند میزان اکسیژن مورد نیاز تنفس بیمار را تنظیم می‌کند، زیرا کاهش و یا افزایش اکسیژن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار در پی داشته باشد.
مبتکر مهابادی اظهار داشت: لوله تراشه داخل نای باقابلیت چرخش ۳۶۰ درجه از جنس پی وی سی بدون نیاز به رابط‌های اضافی نیز از اختراعات بنده است که با شماره ثبت ۹۰۷۰۲ در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید.
لازم به ذکر است  چسب مخصوص لوله تراشه، LMA و لوله تراکئوستومی جهت ثابت نگه داشتن لوله در دهان یا بینی بیمار با شماره ثبت ۹۰۷۰۲ در سال ۹۵، ونتیلاتور ایمن مجهز به مد تنفسی هوشمند برای جلوگیری از اسیدوز و آلکالوز بیماران در زمان ونتیلاسیون مکانیکی با شماره ثبت ۹۳۷۲۹ در سال ۱۳۹۶ و قفسه دارویی فوق هوشمند جهت جلوگیری از تزریق اشتباه دارو از جمله دیگر اختراعات ثبت شده این مبتکر در اداره کل ثبت اختراعات کشور می‌باشد.
مبتکر و پژوهشگر مهابادی گفت: این اختراعات در خارج از کشور ثبت نشده و به حمایت مسئولان در زمینه تولید و اشتغال برای جوانان ایرانی امیدوار هستم.
انتهای پیام/ح


ثبت ۹ اختراع توسط مبتکر مهابادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.