استاندار فارس گفت: تقویت مشارکت‌های مردم در امور اقتصادی گامی موثر در دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در نشست رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مدیران استان فارس که به منظور هماهنگی انجام هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی و محرومیت زدایی در استان فارس و عقد تفاهم نامه همکاری در این زمینه برگزار شد، با تاکید بر لزوم توانمد سازی مردم برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، افزود: تقویت مشارکت‌های مردم در امور اقتصادی گامی موثر در دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی است.

وی با اشاره به افتتاح دو طرح تولیدی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرستان کوار و شهرک صنعتی شیراز گفت: هر یک از این طرح‌ها به رغم سرمایه گذاری اندک، ضمن ایجاد ۴۰ تا ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم، توانمندی‌های منطقه و بازار فروش محصولات را نیز مورد توجه قرار داده که در موفقیت آن‌ها نقش موثری خواهد داشت.

تبادار اشتغال زایی را یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه دانست و گفت: به عنوان نماینده دولت در استان فارس از هر توانمندی که بتواند حتی یک فرصت شغلی در استان ایجاد کند به جد استقبال و حمایت کردیم و این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به رغم تنگنا‌های موجود نرخ بیکاری در استان فارس سیر نزولی داشته است، یادآور شد: نرخ بیکاری از ۱۶.۵ درصد در سال ۹۲ به ۹.۹ درصد در سه ماه نخست سال جاری و همچنین ارتقا رتبه فضای کسب و کار در استان از ۱۸ به ۲ در این سال‌ها رسیده است.

استاندار فارس گفت: امسال هشت طرح بزرگ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در استان فارس به بهره برداری می‌رسد که اشتغال ۶ هزار نفری را به دنبال خواهد داشت.

تبادار افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان، نشان دهنده نبود بیکار در استان نیست بلکه به این معنا است که شرایط اشتغال با همت جمعی و عنایت خداوند نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف، از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواست به این استان در بخش توسعه و فراهم ساختن زیر ساخت‌ها در جهت اشتغال توجه بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار