مراسم خاکسپاری قربانیان حمله انتحاری کابل به خشونت کشیده شد

مراسم خاکسپاری شماری از قربانیان حمله انتحاری روز چهارشنبه به مرکز آموزشی موعود در غرب کابل، به خشونت کشیده شد. پلیس به منظور ممانعت از انجام مراسم در دامنه کوه قوریغ، دست به سلاح برده است.

مراسم خاکسپاری قربانیان حمله انتحاری کابل به خشونت کشیده شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم خاکسپاری شماری از قربانیان حمله انتحاری روز چهارشنبه به مرکز آموزشی موعود در غرب کابل، به خشونت کشیده شد. پلیس به منظور ممانعت از انجام مراسم در دامنه کوه قوریغ، دست به سلاح برده است.

شاهدان عینی می‌گویند که در هنگام خاکسپاری توسط نیروهای امنیتی هدف گلوله جنگی قرار گرفته‌ و در نتیجه تیراندازی‌ها تاکنون یک نفر زخمی شده است.

گفته می‌شود مردم می‌خواستند پیکر کشته‌شده‌ها را به صورت دسته جمعی در دامنه کوه قوریغ به خاک بسپارند؛ اما نیروهای دولتی افغانستان با ممانعت از این اقدام، تجمع مردم را به خشونت کشانده و در نتیجه شلیک گلوله جنگی نیروهای دولتی، جمعی از مردم متفرق شدند.

به دنبال حمله انتحاری خون‌بار روز گذشته به مرکز آموزشی موعود که شماری از دختران و پسران شیعه را آماج قرار داد و طی آن، نزدیک به ۱۵۰ نفر کشته و زخمی شدند، مطالبه‌ای در میان مردم، شکل گرفت که بر اساس آن، قربانیان این رویداد تحت عنوان «شهدای دانایی» در دامنه کوه قوریغ در غرب کابل به خاک سپرده شود تا یاد و نام آنها همیشه زنده نگه داشته شود.

آوا نوشت: نیروهای دولتی افغانستان با توسل به زور، اجازه این اقدام را نمی‌دهند و علیه شرکت‌کنندگان در آیین خاکسپاری، با شلیک گلوله جنگی، متوسل به خشونت شده‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کابل ، افغانستان ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار