ناگفته‌های تکان‌دهنده دختر ایزدی/ از بازار برده‌فروشان داعش تا زندگی در سایه وحشت «ابوهمام»!

اشواق دختر ایزدی گفت:دختران در مزایده‌ای در شهر موصل در شمال عراق فروخته شدند و خود او به یکصد دلار به ابوهمام فروخته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در تحقیقاتی به قلم ریچارد اسپنسر به روایت داستان جالب دختر ایزدی پرداخت که پس از فرار از دست داعش و سفر به آلمان با صحنه غیرمنتظره‌ای روبرو و بار دیگر مجبور به فرار شد.این خبرنگار در تحقیقات خود آورده است: "اشواق" پانزده سال داشت که عناصر مسلح داعش چهارسال پیش با حمله به ایزدی‌ها در شمال عراق، همه خانواده اش را به اسارت بردند.

ماجرای جالب دختر ایزدی ربوده شده با رباینده داعشی

اشواق به همراه خواهرش و شمار دیگری از زنان و کودکان در بازار برده فروشان داعش در موصل فروخته و مجبور شد تا با مردی به نام ابوهمام زندگی کند.


بیشتر بخوانید:جنایت‌های تکان‌دهنده داعش/از جهاد نکاح با دختر ۱۵ ساله تا اقدامات جنسی ابوبکر البغدادی با مردان زندانی! +تصاویر 


اما او توانست از دست ربایندگان خود فرار کرده و به عنوان پناهجو به آلمان برود. در آلمان، توانست با مادرش و تعدادی از اعضای خانواده اش بار دیگر جمع شود.

ماجرای جالب دختر ایزدی ربوده شده با رباینده داعشی

فوریه گذشته اشواق در حال قدم زدن در شهر اشتوتگارت بود که ناگهان مردی جلوی او را گرفت. اشواق وقتی نگاهی به صورتش انداخت، "درجا خشکش زد".

اشواق گفت: "او ابوهمام بود؛ با آن چهره زشت و ترسناک. زبانم بند آمده بود؛ وقتی از من به آلمانی پرسید که تو اشواق هستی؟! "

پنج برادر اشواق همچنان مفقود هستند و گمان می‌رود که خواهرش همچنان اسیر داعش باشد.

اشواق گفت که او و دیگر دختران در مزایده‌ای در شهر موصل در شمال عراق فروخته شدند و خود او به یکصد دلار به ابوهمام فروخته شد. او در آن روز گریه می‌کرد، اما فایده‌ای نداشت.

اشواق بعد از فروخته شدن مجبور شد که به سوریه سفر کند و گفت که ابوهمام هر روز او را در طول ۱۰ ماه مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

وی گفت: روزی که با ابوهمام در اشتوتگارت رودر رو شدم؛ به من گفت که ابوهمام هستم و تو مدتی با من در موصل بودی، و می‌دانم که کجا ساکن هستی و با چه کسی هستی و چه می‌کنی.

اشواق خود را از ابوهمام پنهان کرد و پلیس و مسئولان رسیدگی به امور پناهندگان در آلمان و برادرش را در جریان گذاشت و پلیس از طریق تصاویر دوربین‌های مدار بسته بازار او را شناسایی کرد، اما به اشواق گفت که نمی‌تواند کاری انجام دهد، زیرا ابوهمام نیز نامش به عنوان یک پناهجو در فهرست پناهجویان ثبت شده است.

اشواق اکنون در منطقه کردستان عراق با مادرش زندگی می‌کند. او گفت که دیگر تمایلی برای باقی مانده در آلمان ندارد و هرگز به آلمان بازنخواهد گشت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

داستان جالب دختر ایزدی ربوده شده با رباینده داعشی

برچسب ها: تروریسم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
هی دم از گرانی نزنید .جهل سال تحت تحریم هستیم .متاسفانه تحت تحریم هم وطن های اختلاس گر و احتکار گر هستیم .کسانی که هر نوع کار خلاف میکنتد .از تجاوز جنسی .تا کلاه برداری وووو اونها هم دشمن وطن و خدا هستند .اگر در این وصیعیت الان هستیم همون مقصریم از دولت گرفته تا ملت .اونکه کم کاری میکند .اونی که کم فروشی میکند .اونی که از بیت المال استفاده ناحق میکند ..اونی که دروع .تهمت .شایعه پراکنی میکند .مقصر است .پس هی دیگران را نشانه نگیریم .وقتی نشانه میگیریم .چهار انگشت خودمون را نشانه میگیرد .پس همه باید عوص شویم .بخدا سالم و زیبا باقی خواهیم ماند .اگر خوب بشویم .به امید ان روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
رفته صاف توی شکم ارباب داعشی ها ، خوبه حداقل به داعشیه تحویلش ندادن .
Iran (Islamic Republic of)
عباس حسنخانی
۲۰:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
هرچند در مملکت ما گرانی دادوبیداد میکند ولی خدا رو شکر که امنیت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
کدوم امنیت
Iran (Islamic Republic of)
م.پ
۱۹:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام
"بسیار غمبار ومنزجر کننده بود."

امیر مومنان حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند:اگر مرد مسلمانی بشنود که دشمن به بلاد مسلمین یورش برده وخلخال از دست وپای مسلمان ویا کسی که در پناه مسلمین زندگی میکند؛را کنده وبه غارت ببرد... اگر مرد مسلمانی این مطلب[جگر سوز و جانگدز]را بشنود واز شنیدن؛دق کند و بمیرد؛سزاوار ملامت نیست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
به عنوان یک دختر جاداره حمدوسپاس خدارو به جابیارم ودرحفظ حجاب کوشاباشم به خاطرامنیتی که دارم در کشورم واز همه ی کسانی که باعث شدن ایران از سلطه داعش ودشمنان انسانیت حفظ بشه وشهیدان مدافع حرموخانواده ی محترمشان کمال تشکر را دارم
France
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
دخترانی که بخاطر پول و کمک به داعش از اروپا و آسیا به این مزدوران وجنایتکاران پیوسته اند قابل ترحم نیستند چون اگاهانه وارد عمل شده اند.
وانها که به اسارت گرفته شده اند باید سازمان ملل متحد شرایط را فراهم کند برای شکایت این زنان و دختران ومردان و وظیفه این سازمان است که جنایات این گروها را پاسخ گفته وبه مجازات برسند وگرنه این سازمان حتی از پس چنین کارهایی هم بر نمی آید باید توسط دولتهای جهان جمع آوری بشه و هزینه برای کشورهای جهان نگذارند بیشتر از این بوجود بیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
المانیها خود شان از حامیان داعش بوده وهستند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
فکرش رو بکن،یک داعشی به عنوان شهروند آلمان!بعد این اروپاییها برای ما ژست حقوق بشری و... دارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام علیکم ،


دیگر کاری در عِراق نداریم ( جز همان اماکن متبرکه ) ،
عِراق باید یک کشور واحد باشد ،


رئیس جمهور فعلی عراق تا قیام قیامت مسوول یکپارچه سازی عراق است ،
تمام هزینه ها از بیت المال عراق تامین شود .
آخرین اخبار