معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

جشنواره فرهنگی و هنری بستر شکوفایی استعداد‌های دانش آموزی است

کاظمی با تاکید بر اهمیت سرمایه فرهنگی و هنری، جشنواره فرهنگی و هنری را بستر شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست.

جشنواره فرهنگی و هنری بستر شکوفایی استعداد‌های دانش آموزی استبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت  آموزش و پرورش با اشاره به حضور بیش از١٠٠٠ دانش آموز دختر در اردوگاه شهید باهنر تهران، از ٢۵تا ۲۹مردادماه اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح مدارس با پشتوانه بیش از ۶میلیون دانش آموز شرکت کننده، یکی از بهترین ظرفیت های سرمایه ای فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: دانش آموزان در شش حوزه هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی و هنرهای آوایی به رقابت پرداخته اند و اکنون به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آمورش و پرورش با اشاره به جریانات فرهنگی و تاثیرات آن گفت:یکی از بخش های اقتدار آفرین ایران عرصه فرهنگ و هنر است که می تواند با افتخارات و ظرفیت های خود دامنه نفوذ ایران در جهان را افزایش دهد و مرکز تولید نرم افزارهای فرهنگی و هنری با تاثیرات خوب اجتماعی باشد.

کاظمی تصریح کرد:فعالیت های پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش می تواند اثرات ارزشمندی در ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه داشته باشد و بدون شک وجود نگاه تمدن ساز و امیدبخشی که فعالیت های فرهنگی و هنری ، مورد توجه نظام آموزش و پرورش کشور است.

وی بیان کرد:این جشنواره با پشتوانه دانش آموزی مرکز جوشش و تولید سرمایه های فرهنگی و هنری کشور است و تلاش می‌کنیم با برگزاری شایسته جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کنار بسترسازی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزی ، مهارت های لازم آموزش داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آمورش و پرورش با اشاره به برنامه‌های متنوع در جشنواره گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف انتقال تجربیات اساتید به دانش آموزان،برگزاری نمایشگاه آثار فاخر دستی و هنرهای تجسمی دانش آموزان،چاپ و ارائه ٣٠ عنوان کتاب اثر دانش آموزی و ارتقای روحیه نشاط در جامعه از جمله اتفاقات و برنامه های جشنواره است.

کاظمی خطاب به دانش آموزان گفت: انتظار ما از شما دانش این است که پس از برگزاری جشنواره و اتمام آن ،پیامبران امید،شادی و نشاط در فضای جامعه،خانواده ومدرسه باشید.

ساخت انسان فرهنگی ضرورت جامعه است

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: باعث افتخار است که اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری، میزبان شما دانش آموزان منتخب و همکاران و مربیان است و امیدواریم این دوره برای شما دانش آموزان هنرمند و خلاق، مفید و موثر واقع شود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص پرداختن به مسائل فرهنگی گفت: ساخت انسان فرهنگی یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است و رسالت اصلی آموزش و پرورش، تربیت و پرورش و انتقال هنر و فرهنگ میان نسل‌ها است و اگر به ابعاد فرهنگی در مدارس پرداخته نشود، نابسامانی‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور خواهیم داشت.

فولادوند  افزود:معلم می‌تواند منشأ توانمند طراحی برنامه‌های هنری فرهنگی و تربیت سرمایه فرهنگی کشور باشدو افزایش سرمایه فرهنگی به معنای افزایش اقتدار و عزت نفس در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران پرداختن به برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس را ضروری دانست و بیان کرد: با تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توان به نتایج خوبی همچون نشاط و امید در جامعه، افزایش سرانه مطالعه وکتاب خوانی و بهره گیری از فضا‌های فرهنگی دی پیدا کرد.

وی  تصریح کرد:در این جشنواره دانش آموزان ضمن رقابت‌ها به آموزش مهارت‌ها می‌پردازند و بر دانش فرهنگی و هنری خود خواهند افزود.

ایران را با فرهنگ و هنر این مرز و بوم می شناسند

فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: حضور در این جشنواره من را یاد خاطرات گذشته ام انداخت که در آن زمان جشنواره در رامسر برگزار می‌شد و امروز حدود ۲۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد.

وی خطاب به دانش آموزان برگزیده گفت: شما به زودی در اجتماع حضور پیدا خواهید کرد و در بخش‌های مختلف نقش آفرینی خواهید کرد و چه خوب است که دستی بر آتش هنر دارید؛ چرا که یکی از خوش بختی‌های انسان، ورود به حوزه فرهنگ و هنر است که در واقع یک لذت ویژه انسانی است و نصیب هر کسی نمی‌شود.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه وقتی بخواهیم ایران را معرفی کنیم با فرهنگ و هنر این مرز و بوم، آن را به جهانیان می‌شناسانیم، افزود: چهره‌های درخشانی مثل حافظ، سعدی، عطار مولانا را داریم که سرمایه‌های جهانی و بین المللی برای همه مردم عالم هستندو فرهنگ و هنر یکی از ارزشمند‌ترین دارایی‌های ما به حساب می‌آید و شما دانش آموزان نگهبانان و میراث دار این دارایی‌های ارزشمند هستید.

در این مراسم از ٣٠عنوان کتاب اثر برتر دانش آموزی در رشته های مختلف شعر ،نمایشنامه نویسی (۶مجموعه)و پژوهشی رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار