سفر رئیس‌جمهور روسیه به برلین برای رایزنی با صدراعظم آلمان/پوتین: توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود

رئیس‌جمهور روسیه به منظور گفتگو با صدراعظم آلمان درباره موضوعاتی از قبیل سوریه و توافق هسته‌ای ایران وارد برلین شد.

سفر رئیس‌جمهور روسیه به برلین برای رایزنی با صدارعظم آلمان/پوتین: توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به منظور گفتگو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره موضوعاتی از قبیل توافق هسته‌ای ایران، سوریه، اوکراین و تحریم‌های آمریکا، وارد برلین (پایتخت آلمان) شد.

پوتین در مقابل کاخ مزِبرگ در ایالت براندنبورگ آلمان، مورد استقبال آنگلا مرکل قرار گرفت. بعد از این دیدار کوتاه، دو طرف بلافاصله وارد محل انجام مذاکرات شدند.

ولادیمیر پوتین در دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بر لزوم حفظ توافقنامه هسته‌ای با ایران تأکید کرد. رئیس‌جمهور روسیه گفت: با صدر اعظم آلمان اوضاع خاورمیانه (غرب آسيا) از جمله بحران سوریه و توافقنامه هسته‌ای با ایران که در شورای امنیت نیز تصویب شده است، را بررسی خواهیم کرد.

وی درباره سوريه نيز تصریح کرد: ما به کمک‌های انسان‌دوستانه خود در سوریه ادامه خواهیم داد و باید هر کاری را برای بازگشت آوارگان به سوریه صورت دهیم.

پوتین همچنین تأکید کرد آلمان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری روسیه به شمار می آید و به مثابه پلی برای ارسال کالاهای روسی به قاره اروپاست.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه ترانزیت کالا از اوکراین برای مسکو یک فعالیت سنتی و دارای منافع اقتصادی بوده است، تاکید کرد روسیه نقش بزرگی در تامین امنیت انرژی اروپا ایفا می کند.

مرکل نیز در این نشست خبری مدعی شد: ما خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم، اما نسبت به برنامه موشکی این کشور نیز نگرانی‌هایی داریم و در باره این موضوع با رئیس‌جمهور پوتین مذاکره خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کلید خوردن رایزنی‌های آلمان و روسیه

برچسب ها: روسیه ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
تو که باید ساکت بشوی مرکل .سلاحهای شیمیایی صدام را شما دادید و الان نگران موشکهای ما هستید تاآنه را هم تقدیم شما بکنیم.بروید از نگرانی بمیرید .آنهم از برجام بی ارزشتان که کلاه گشادی سر ما گذاشتید نقد را دادیم وله وعده توخالی دادید و الان هم ما را بازی میدهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما باید از آمریکا به سازمان ملل شکایت کنیم که برجام را نقض کرد و تحریم ها را هر روز بیشتر میکنه
Germany
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما ایرانیا دیگر نمیخواهیم چیزی بنام برجام بشنویم .نمی خواهیم توافقی که به ضرر ماست وما را از پیشرفت باز میدارد را عین زنجیر بر پای خود بسته ببینیم.
روسیه بعد از اینهمه سکوت چیشده که الان دم از حفظ توافق میزند؟!!!!!!!
با چراغ سبز روسیه اسرائیل پایگاه ایران در سوریه را هدف قرار داد .
ما نه شرق را میخواهیم نه غرب،فقط جمهوری اسلامی ایران ومنافع کشورمان پاینده بچه های ایران
United States of America
وا عجبا
۲۲:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
هرچند که ما مجبوریم در برجام بمونیم
ولیکن واقعا این بی وجدانها از روس و اروپا و آمریکا گرفته کوچکترین کمکی ب چرخه مبادلات ما نمیکن
فقط متوقع هستند ک ایران ب تعهدات خودش عمل کنه!
آخرین اخبار