مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان باید به حیات طیبه برسند

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان باید به حیات طیبه برسند و این کار حوزه های علمیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام و المسلمین ملکی مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش امروز در دومین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق خراسان جنوبی گفت:رویکرد آموزش و پروش دانش محوری است و تا رویکرد این نهاد به تربیت محوری برسد کار داریم که در این خصوص نیازمند همکاری طلاب و حوزه های علمیه هستیم.

وی افزود:متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است و مخاطبان ما 13 میلیون دانش آموز، یک میلیون همکار فرهنگی و 26 میلیون نفر اولیاء دانش آموز هستند که آموزش و پرورش هم اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، آغوش خود را برای مشارکت با حوزه های علمیه باز کرده تا راههای تحقق تربیت علمی و معنوی دانش آموزان فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود:باید قدردان 36 هزار شهید دانش آموز ، 5 هزار روحانی شهید و 5 هزار معلم شهید کشور باشیم  و برای حفظ آرمان های آنها بکوشیم . 

وی اظهار کرد:دشمن اهداف خود را بر روی آموزش و پرورش متمرکز کرده است  و ما اگر علاقه مند به حفظ  نظام جمهوری اسلامی هستیم باید برای آموزش و پروش فداکاری انجام دهیم و در این خصوص ورود پیدا کردن به بحث های آموزشی با ابزارهای نوین مؤثر است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد باید به دور از از بازی های جناحی، آموزش و پرورش را دریابیم و به کمک آن بشتابیم.

موسوی کیا سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به وجود 2 هزار و 710 آموزشگاه در استان گفت:از این تعداد در هزار و 700 آموزشگاه نماز جماعت برگزار می شود که پیش نماز هزار و 260 مدرسه ،روحانی و مابقی همکاران فرهنگی هستند.

وی با اشاره جذب 13 طلبه وظیفه امسال در مدارس استان افزود:حضور دانش آموزان در نماز جمعه در طرح آٖدینه، ملاقات هفتگی با ائمه جمعه و بازدید آنها از حوزه های علمیه، اعزام مبلغان به گفتمان های دینی  و جلسات تخصصی مدارس و دعوت از اساتید حوزه علمیه برای سخنرانی در مدارس به مناسبت های مختلف، از جمله برنامه های کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید است.

موسوی کیا با اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان  جنوبی با کشور افغانستان گفت : 8 هزار و 500 دانش آموز در 203 مدرسه مرزی استان تحصیل می کنند و معلمان مرزبانان واقعی کیان اسلام و جمهوری اسلامی هستند . 

سرپرست آموزش و پرورش یکی از چالش های آمورش و پرورش استان را مدارس زیر نرم به خصوص در دوره اول متوسطه عنوان کرد و افزود:ما 150 آموزشگاه شبانه روزی داریم که باید دانش آموزان مدارس زیر نرم در این آموزشگاه های شبانه روزی تجمیع پیدا کنند و در این خصوص از ائمه جماعات تقاضامندیم  به عنوان پدران معنوی جامعه، کمک و فرهنگ سازی کنند .

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت:امروز همه بر این باورند که آموزش و پرورش پس از خانواده مهم ترین موقعیت را در تربیت فرزندان دارد و در دنیای امروز که آفت زیاد هست و دشمن درصدد نفوذ به فکر جوانان است، می طلبد که مسئولان آموزش و پرورش به خوبی به امر تعلیم و تربیت بپردازند . 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مربیان، پیام رسان آفت های غرب هستند،افزود:نظام ما جمهوری اسلامی ایران است و باید تمام آموزشها بر اساس اسلامیت نظام انجام شود به ویژه در آموزش و پرورش. 

در پایان این گردهمایی، سیاست ها و برنامه های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور از سوی رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی این ستاد به فرهنگیان و روحانیان تبیین شد . 
انتهای پیام/غ

 آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.