دوحه: عربستان مسئول عدم حضور حجاج قطری در مراسم حج امسال است

یک مقام قطری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از کارشکنی عربستان در ثبت‌نام حجاج قطری برای شرکت در مراسم حج سخن گفت.

دوحه: عربستان مسئول عدم حضور حجاج قطری در مراسم حج امسال استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام دولتی قطر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت شهروندان این کشور نمی توانند امسال در مراسم حج شرکت کنند.

وی گفت: [لینک] ثبت نام حجاج قطری همچنان بسته است و ساکنان قطری به دلیل نبود هیئت های دیپلماتیک، قادر به دریافت ویزا نیستند.

این مسئول قطری که خبرگزاری فرانسه به نام وی اشاره نکرده است، همچنین گفت: بسته بودن مرزها و نبود هیئت های دیپلماتیک و پرواز مستقیم بین دو کشور به این معناست که قطری ها نمی توانند در مراسم حج شرکت کنند.

این در حالی است که مقامات سعودی مدعی هستند زوار قطری در حج مورد استقبال قرار خواهند گرفت و هفته گذشته، جلوگیری از سفر قطری ها به اماکن مقدس در عربستان را تکذیب کردند.

اختلاف بر سر حج، تازه ترین درگیری دیپلماتیک میان این دو کشور است. قطر از سوی عربستان و هم پیمانان سعودی، به حمایت از تروریسم و نزدیکی به ایران متهم شده است. تحریم هایی که از سوی ریاض وضع شده، قطری ها را از سفر به عربستان بازداشته است.

طبق سیستمی که عربستان سعودی وضع کرده، 1200 شهروند قطری باید بتوانند در مراسم حج حضور داشته باشند؛ مراسمی که نزدیک به دو میلیون مسلمان از سراسر جهان هرساله در آن حاضر می شوند. اما بسیاری از قطری ها شکایت کرده اند که ثبت نام در سایت مربوطه که از سوی عربستان برای حجاج اختصاص داده شده برای آن‌ها غیرممکن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
ال سعود وهابیون چقدر مریضن فکر کردن خانه خدا را اموال خصوصی خودشانه . خانه خدا را متعلق به کل ملت‌های مسلمان درجهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
دولت قطربایدبه ماهیت آل سعودپی ببردتاهرگزبرآنان واربابانشان تکیه نکنند.
آخرین اخبار