سی‌ان‌ان گزارش داد: فرا رسیدن بحرانی‌ترین هفته‌های ریاست‌جمهوری ترامپ

سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه رئیس سابق کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا و وکیل سابق او، هفته‌های آتی را بحرانی‌ترین هفته‌ها در ریاست جمهوری ترامپ دانست.

بحرانی ترین هفته‌ی ریاست جمهوری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ 578 روز است که رئیس‌جمهور آمریکا شده است. تا به امروز یک سال و 7 ماه از آنچه بدون اغراق می‌توان آن را غیرقابل  پیش بینی‌ترین ریاست جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا دانست، می‌گذرد. با گذشت 19 ماه، به احتمال زیاد دو هفته آتی را شاید بتواند بحرانی‌ترین هفته‌ها در ریاست جمهوری او دانست و شرایطی را ایجاد خواهد کرد که شاید تغییر آن در زمان باقی‌مانده از ریاست جمهوری ترامپ بسیار مشکل باشد.

سی‌ان‌ان نوشت: مورد اول مربوط به پال منافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ است که جلسه دادگاهی او برای تخلفات مالی بسیار دیروز وارد سومین روز خود شد. در حالی که پرونده منافورت به ارتباطات او با دولت اوکراین، پیش از حضور در کمپین انتخاباتی ترامپ مربوط می‌شود، ممکن است در پرونده مربوط به مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا نیز تاثیرگذار باشد. محکومیت منافورت ممکن است کمکی برای پیشبرد تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه محسوب شود.

مورد دیگر مربوط به مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ است که دادستان‌های فدرال اتهاماتی، از جمله وام‌های بانکی جعلی و پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های بزرگسالان، که روابط از خارج از چارچوب با ترامپ داشته، علیه او مطرح کرده‌اند. کوهن همچنین از جزئیاتی از روابط خارج از چارچوب ترامپ پرده برداشته بود و یک منبع آگاه نیز اعلام کرد او آماده همکاری با رابرت مولر درباره ماجرای نشست برج ترامپ است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد مذاکرات طولانی مدت تیم حقوقی ترامپ و دفتر مولر برای مصاحبه ترامپ و بازرس ویژه در مرحله نهایی خود قرار دارد و هنوز تردیدهای درباره برگزاری این مصاحبه وجود دارد.

سی ان ان یادآور می‌شود هر سه مورد ذکر شده در بالا می‌تواند بر همدیگر تاثیر بگذارد.

سی ان ان در ادامه دو سناریو را مطرح می‌کند. اول اینکه اگر منافورت در دادگاه متهم شود، احتمال مصاحبه مولر با ترامپ کاهش می‌یابد. اما موضوع دادگاهی کوهن می‌تواند محاسبات ترامپ را پیچیده کند.

سناریوی دوم این است که در صورتی که منافورت متهم شود و با توجه به اتهامات مطرح علیه کوهن، این دو مسئله می‌تواند فشارها را بر ترامپ برای مصاحبه با مولر افزایش دهد و در صورتی که با انجام مصاحبه موافقت نکند احتمال پنهانکاری از سوی او بیشتر می‌شود.

سی‌ان‌ان در ادامه اورده است: همه این موارد در کنار برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 می‌تواند سال خوبی را برای دموکرات‌ها رقم بزند و بدترین لحظات را برای جمهوری‌خواهان به دنبال داشته باشد.

ترامپ بارها تلاش کرده مولر و تیم تحقیقاتی او را، پیش از آنکه حتی یک صفحه از تحقیقات آنها منتشر شود، بی اعتبار جلوه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار