شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مفسدان اقتصادی باید در ملا عام مجازات شوند/اعلام مخفف اسامی مفسدان اقتصادی به برقراری عدالت کمک نمی‌کند

دبیر کل جمعیت جانبازان گفت:بنابر اجازه مقام معظم رهبری باید تشریفات رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی کوتاه و سریعا مجازات افراد مشخص شود.

 

مفسدان اقتصادی باید در ملا عام مجازات شوند/اعلام مخفف اسامی مفسدان اقتصادی به برقراری عدالت کمک نمی‌کندمجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی، اظهار کرد: اخلالگران اقتصادی در فرآیندهایی و با استفاده از رانتی که در برخی سیستم های اجرایی دارند دست به اخلال می‌زنند و لازم است تا با آنها برخورد جدی انجام شود.

وی افزود: قوانین متعددی برای کنترل اشخاصی که از قانون تخطی می کنند در قوه مجریه و قضائیه اندیشیده شده، اما به نظر می رسد که اهتمام کافی به آن نبوده است.

شاکری تصریح کرد: باید با ایجاد رابطه ای تنگاتنگ میان قوه مجریه و قوه قضاییه، اطلاعات مربوط به اخلالگران اقتصادی سریعا به اطلاع دستگاه قضا برسد. همچنین بر اساس اجازه مقام معظم رهبری لازم است تشریفات رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی کوتاه بوده و سریعا مجازات این افراد مشخص شود.

وی ادامه داد: می توان گفت مسائل اقتصادی موجود در کشور ، ریشه در اجرایی نشدن قوانین دارند،بنابراین باید شیوه برخی از نظارت ها تغییر یابد.

دبیر کل جمعیت جانبازان تصریح کرد: چرا وقتی جرم اخلال گران اقتصادی ثابت می شود، نام آنها را اعلام نمی‌کنند؟ بدیهی است که مفسدان اقتصادی با تصمیم سازی های خود باعث اختلال در سیستم مدیریتی کشور می‌شوند، بنابراین باید در ملا عام با آنها برخورد مناسبی انجام شود تا جامعه آرامش خود را بازیابد.

شاکری افزود: رسانه ها و دستگاه قضا باید بدانند که تنها با اعلام حروف اول نام و نام خانوادگی مجرمان نمی‌توانند به برقراری عدالت کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جانبازان ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اعدام کمتزین مجازات این جنایتکاران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
بابا معلوم نام هاشان ‌مثلن س گ پ وخ رپ ت خ م خ ر وش غ ال ومثلن ک وچ وک س گ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
موافقم با این اقا باید اسمشون منتشر بشه علنی و مردم ببینن مجازاتشون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
بزركترين مفسد اقتصادي باید در ملاعام اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
چرا مفسدان اقتصادی رو در ملاعام مجازات نمی کنید ؟
آخرین اخبار