رئیس اداره امداد تسهیلات آستان قدس رضوی؛

توزیع بیش از ۳۱ هزار غذای متبرک در روستا‌های محروم استان‌های خراسان

رئیس اداره امداد تسهیلات آستان قدس رضوی گفت: این طرح با عنوان یا معین الضعفا است که یکی از طرح‌های قدیمی آستان قدس رضوی است که سابقه آن به اوایل سال ۶۰ برمی گردد.

توزیع بیش از ۳۱ هزار غذای متبرک در روستا‌های محروم استان‌های خراسانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین راست نژاد رئیس اداره امداد تسهیلات آستان قدس رضوی در حاشیه توزیع غذای گرم متبرک حرم رضوی در روستای خمی از توابع بخش مرکزی بردسکن افزود:خوشبختانه این طرح با توجه به تکلیف مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و نیازمند روستایی در منشور ۷ گانه در حکم حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی این مهم به جد در دستور کار این تولیت قرار گرفت و امروز این طرح به صورت کشوری در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح با نگاه به حوزه‌های روستایی شب‌های جمعه هر هفته در قالب یک اکیپ به مناطق روستایی که از قبل توسط شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها نامه نگاری و در سیستم ثبت شده است به صورت دیگ (پاتیل) با یک دستگاه ماشین یخچال دار با دمای ثابت به مناطق روستایی حمل می‌شود و در محل روستا در ظرف‌های یک بار مصرف توسط خادمین بین روستاییان توزیع می‌شود.

رئیس اداره امداد تسهیلات آستان قدس رضوی گفت: با مکاتباتی که از قبل توسط شورای اسلامی روستای خمی انجام شده بود ۱۶۰۰ پرس غذای گرم با محوریت این روستا بین ۵ روستای خمی، خور، برجک، برناباد و سربرج از توابع این شهرستان توزیع شد.

حسین راست نژاد افزود: تمامی درخواست‌ها از طریق دفاتر آستان قدس رضوی در خارج از استان ارسال و بعداز ثبت در سیستم به مرور زمان غذای گرم به روستا‌های محروم و نیازمند حمل و بین روستاییان توزیع می‌شود.

محمد ابراهیمیان رئیس شورای اسلامی روستای خمی نیز از عنایت و توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به مناطق محروم و نیازمند تقدیر کرد و گفت: مردم روستا افرادی قانع و در تمامی برنامه‌های ملی و مذهبی حضور پررنگی دارند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۵ شهید تقدیم ایران اسلامی نموده است.

وی با توجه به خشکسالی‌های ۱۸ ساله و خشک شدن باغات و مزارع کشاورزی از تولیت آستان قدس رضوی خواست با سفر به مناطق محرومی، چون روستا‌های کوهپایه بردسکن از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این روستا‌ها قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی روستای خمی فزود:اگر چه در آمد مردم روستای خمی به صفر رسیده است، ولی مردمی با قناعت و پشتیان ولایت فقیه و در همه میدان‌ها به فرامین مقام معظم رهبری لبیک می‌گویند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

توزیع بیش از ۳۱ هزار غذای متبرک در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.