رئیس پارک فناوری پردیس مطرح کرد؛

سهم ۲۴ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در صادرات/ همکاری پارک فناوری پردیس و دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان

صفاری نیا با اشاره به سهم صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان عضو این پارک گفت: سال گذشته شرکت‌های عضو پارک ۲۴ میلیون دلار صادرات داشته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در شانزدهمین  اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس  که عصر امروز برگزار شد با بیان اینکه  ۲۵۸ عضو جدید  در سال ۹۶ به خانواده پارک پردیس اضافه شده است گفت: ۴۰ کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری، ۲۵ شتاب دهنده در مرکز شتاب دهی نوآوری، ۵۰ شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان، ۴۷ شرکت در بخش استیجاری پارک، ۹۶ شرکت در بخش تملیکی این پارک سال گذشته به جمع پردیس اضافه شده اند.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به دستاورد شرکت های عضو پارک فناوری پردیس اظهار کرد: سال ۹۶ دستاورد شرکت های عضو پارک به ۲۴ میلیون دلار صادرات  رسید و ۵۲ محصول از شرکت ها به ۱۲ کشور جهان صادر شده است همچنین فروش شرکت های دانش بنیان عضو این پارک سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال بوده است

صفاری نیا  با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۷ میلیارد ریال در بخش تحقیق و توسعه هزینه شده است گفت: اعضای پارک با دانشگاههای کشور همکاری بسیار خوبی داشته اند و ۳۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف جذب شرکت های عضو پارک فناوری پردیس شده اند.

رئیس پارک فناوری پردیس درباره همکاری مشترک پارک با دانشگاهها اظهار کرد: ۷۴ مورد اشتراک گذاری امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی که به صورت مشترک با دانشگاهها بوده، است و  در بخش حمایت از پایان نامه ها ۲۸ پایان نامه دانشجویی در شرکت های پارک مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی درباره  نوآوری شرکت‌ها گفت: ۱۲۲ عنوان نوآوری شامل ۳۶ عنوان بومی سازی دانش فنی، ۸۲ محصول و خدمت جدید و ۴ پتنت داخلی و خارجی در شرکت ها بومی سازی شده اند. 

سهم ۳.۵ میلیون دلاری همکاری  پارک فناوری پردیس با سازمان‌های خارجی

صفاری نیا درباره همکاری پارک فناوری پردیس با سازمانهای داخلی و خارجی اظهار کرد: ۱۵ پروژه مشترک میان شرکت های عضو در سال ۹۶ تعریف شده است و  ۱۷ عنوان تحقیق و تولید مشترک خارجی به ارزش ۳.۵ میلیون دلار با ۱۱ کشور به عنوان همکاری با سازمان‌های خارجی هم به امضا رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به  نشان و گواهینامه  شرکت های عضو پارک گفت: سال گذشته ۲۷۲ نشان جدید توسط  پارک دریافت شد و که از جمله آن‌ها می‌توان به  ارتقای رتبه، جایزه و تقدیرنامه در جشنواره های ملی و بین المللی، تاییدیه استاندارد ملی و بین المللی، گواهینامه رضایتمندی مشتری، اخذ تاییدیه جدید دانش بنیانی و مجوز و پروانه اشاره کرد.

صفاری نیا با بیان اینکه برای حضور شرکت ها در مناقصات فعالیت‌های بسیاری  انجام گرفت است ، اظهار کرد: انعقاد قرارداد فروش محصولات به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، ارائه تضامین حضور در مناقصات به مبلغ ۶ میلیارد ریال، ارائه مشاوره مناقصات به ۳۴ شرکت و اطلاع رسانی ۷۴ موضوع مناقصه به شرکت های عضو در راستای توسعه بازار جزئی از این حمایت ها بوده است.

وی با اشاره به  معافیت ها و مزایای قانونی پارک پردیس  بیان کرد: ۸۱ شرکت فناور در در پارک مستقر هستند که توانسته اندمعافیت های مالیاتی به میزان ۶۴۱ میلیارد ریال را دریافت کنند.

رئیس پارک فناوری پردیس یاداوری کرد:  ۳۰ تاییدیه دانش بنیانی توسط شرکت های عضو پارکاخذ شده است و امیدوار هستیم که ه هزار ایرانی مقیم خارج جذب پارک شوند و بتوانیم ۵ درصد جی دی پی کشور را به واسطه این شرکت ها تامین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار