امام جمعه مشهد:

دشمنان می‌خواهند ماهیت زیارتی شهر مشهد را تغییر دهند/ضرورت برخود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با مظاهر فساد

دشمنان می‌خواهند ماهیت زیارتی شهر مشهد را  تغییر دهند/ضرورت برخود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با مظاهر فساامام جمعه مشهد گفت:دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان باید با مظاهر فساد در مشهد برخورد کنند،دشمنان از این راه می‌خواهند ماهیت زیارتی شهر مقدس مشهد را به ماهیت تفریحی تغییر دهند. 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از شورای فرهنگ عمومی استان خواست در کارگروهی ویژه به موضوع تقدس زدایی از مشهد و فرهنگ زیارت توجه کند.


وی  پیگیری تخلفات احتمالی در اجرای برخی تئاتر‌ها در مشهد را نیز خواستار شد.
 

شبهه افکنی در بحث زیارت زائران عراقی توطئه دشمن است


رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: شبهه افکنی در بحث زیارت زائران عراقی توطئه دشمن است و در شورای فرهنگ عمومی با تقویت روحیه همبستگی کار جمعی و مشارکت عمومی برای حل مشکلات مردم باید تلاش کرد.

وی افزود: تخریب تقدس مشهد که از چند سال پیش آغاز شده و جدیدا نیز به آن دامن زده شد توطئه دشمنان است.
 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه  ۹۷ درصد زائران خارجی با خانواده و به عشق زیارت بارگاه منور رضوی اقدام به تشرف به مشهد می‌کنند گفت: سه درصد باقیمانده نیز از محبان اهل بیت (ع) و شیعیان غیرتمند و متدین هستند که هدفی جز زیارت ندارند چرا که اگر به دنبال اهداف دیگری بودند، کشور ما و مشهد را که در برخورد با مسائل غیر اخلاقی بسیار سختگیرانه عمل می‌کند؛ انتخاب نمی‌کردند.

رشیدیان تاکید کرد: متاسفانه مقاله‌ای برای تخریب چهره مشهد مقدس و زائران عراقی چند سال پیش در گاردین به سفارش سعودی‌ها منتشر شد و اکنون بعد از گذشت چند سال دوباره به آن پرداخته شد که جای تاسف دارد برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی و سلبریتی‌ها نیز بلندگوی دشمن شده و به این موضوع می‌پردازند.

وی گفت: در زیارت اربعین که مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در آن راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند برای زائران ایرانی سیاه نمایی می‌کنند و در سایر ایام با القا تبلیغات ناصحیح اقدام به آلوده جلوه دادن دامان مسلمانان خارجی می‌کنند.

تلاش برای ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی را در مشهد


موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که میهمان ویژه این جلسه بود گفت: وزارت ارشاد با همکاری آستان قدس رضوی تلاش می‌کند فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی را در مشهد ارتقا دهد.

وی افزود: در ۱۵ سرفصل برنامه‌هایی که شورا‌های فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها باید به آن توجه کنند تدوین شده است که ترویج فرهنگ کار و تلاش و کار جمعی اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالای ایرانی از جمله مباحثی است که باید در شورا‌های فرهنگ عمومی مطرح و درباره آن گفتگو شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: توجه به سرمایه‌های اجتماعی مانند مسئولیت پذیری نظم و انضباط اجتماعی پوشش و حجاب ، زنان ، خانواده و نشاط اجتماعی نیز از دیگر مباحث مهم کشور است که برای نهادینه کردن آن باید در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه ریزی شود.
 
 
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.