اتهام «نیکلسون» علیه روسیه در جلسه معارفه فرمانده جدید ناتو

جنرال جان نیکلسون، فرمانده پیشین کل نیروهای ناتو در افغانستان در جلسه واگذاری مسئولیت خود به جنرال اسکات میلر گفت: روسیه از تلاش‌هایش برای بی‌ثبات کردن افغانستان و ایجاد اختلاف بین امریکا و شرکای ائتلافی دست بردار نیست.

اتهام «نیکلسون» علیه روسیه در جلسه معارفه فرمانده جدید ناتوبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال جان نیکلسون، فرمانده پیشین کل نیروهای ناتو در افغانستان در جلسه واگذاری مسئولیت خود به جنرال اسکات میلر گفت: روسیه از تلاش‌هایش برای بی‌ثبات کردن افغانستان و ایجاد اختلاف بین امریکا و شرکای ائتلافی دست بردار نیست.

جنرال نیکلسون که امروز مسئولیت فرماندهی را به جنرال اسکات میلر واگذار کرد، تردیدهایی را دربارۀ اهداف روسیه در منطقه مطرح کرد.

او در این باره گفت: ما می‌دانیم که روسیه تلاش می‌کند دستاوردهای نظامی در افغانستان را کاهش دهد.

وی در ادامه گفت: این پنهان نیست که روسیه به دنبال فرصتی‌است که بتواند بین آمریکا و شرکای آسیای مرکزی به‌شمول افغانستان، فاصله ایجاد کند.

 پیش از این، آمریکا مقام‌های روسیه را متهم به مداخله در افغانستان با فراهم کردن جنگ افزار و آموزش به طالبان کرده‌است اما مسکو این ادعاها را رد کرده و گفته‌است که تنها روابط دیپلماتیک با طالبان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.