وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

بانک مرکزی هنوز درباره نرخ رسمی ارز دانشجویی پاسخی نداده است/ گزارشی از انصراف دانشجویان افغانستانی نداشتیم

بانک مرکزی هنوز درباره نرخ رسمی ارز دانشجویی پاسخی نداده استغلامی گفت: بانک مرکزی تا کنون در مورد نرخ رسمی ارزی دانشجویی پاسخی نداده است، اصرار ما این است که ارز دانشجویی در مجموعه‌های ضروری کشور قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی در حاشیه شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ارز دانشجویی گفت: در حال حاضر با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز دانشجویی 6 ماهه اول سال به توافق رسیده‌ایم پس دانشجویانی که قانونا به آنها ارز تعلق می‌گیرد می‌توانند ارز خود را با  اطلاع رسانی سازمان امور دانشجویان دریافت کنند.

وی افزود: این دانشجویان در سامانه ثبت نام کرده‌اند که برخی از آنها ارز خود را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر هم در حال دریافت ارز خود هستند.

وزیر علوم ادامه داد: با توجه به تغییراتی که نرخ ارز به وجود آمده از بانک مرکزی تقاضا کرد‌ه‌ایم که در 6 ماهه دوم نیز همانند 6 ماهه اول ما را حمایت کنند، هنوز از سوی بانک مرکزی در مورد نرخ رسمی ارز که قرار است به دانشجویان تخصیص پیدا کند پاسخی داده نشده و اصرار ما این است که ارز دانشجویی را میان مجموعه‌های ضروری کشور در نظر گرفته و امیدواریم این کارصورت گیرد.

وی گفت: ناگزیریم مصوبات بانکی را اجرا کنیم که این برای بخش‌های دولتی بار اضافه و برای بخش‌های خصوصی که اشخاص در آن مسئول هزینه نیز بار اضافی ایجاد می‌کند به همین دلیل امیدواریم بانک مرکزی پیشنهاد ما را قبول کند.

وزیر علوم در خصوص انصراف برخی از دانشجویان افغانستانی از دانشگاه‌های کشور به دلیل شهریه بالا گفت:‌ در حال حاضر گزارشی در این خصوص  ارائه نشده است اما به دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کرده‌ایم که در این زمینه مساعدت‌های لازم را با دانشجویان داشته باشند.

پیگیری کیفی سازی آموزش عالی در سال تحصیلی

غلامی در خصوص برنامه های سال تحصیلی جدید وزارت علوم برای دانشجویان یادآوری کرد: برنامه های معمول همه ساله در سال تحصیلی اجرا می‌شود یکی از بحث‌هایی که سال گذشته آغاز شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت بحث کیفی سازی آموزش عالی است که قرار است در این راستا سرفصل‌های دروس نیز به کار گرفته شود به طوری که عناوین دروس اصلاح و در سال تحصیلی جدید اتخاذ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بازنگری دروس یک دوره بسیار طولانی برنامه ریزی کرده‌ایم و فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام شده  است، امیدواریم در آ‌ینده نزدیک برای ارتقای کیفی  یک بازنگری نهادی در تمامی دروس‌ صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار