مقام‌های امنیتی شهر کابل، اعلام کردند که در نتیجه حملات تروریستی شام امروز در غرب کابل دست‌کم ۳۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.

دو انفجار پیاپی در کابل دستکم 30 کشته و زخمی بر جای گذاشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های امنیتی شهر کابل، اعلام کردند که در نتیجه حملات تروریستی شام امروز در غرب کابل دستکم ۲۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حشمت‌الله بارکزی، سخنگوی پلیس کابل گفت: در حمله اول فرد انتحاری باشگاه ورزشی را هدف قرار داده و انفجار دوم نیز در همان محل صورت گرفته است.

در همین حال نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله گفته در این حملات ۲۰ تن کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. وی افزوده که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

از سوی‌هم دفتر «نی» یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد، با نشر خبرنامه‌ی گفته که حمله دوم در میان خبرنگاران به وقوع پیوسته است و یکی از رسانه‌های خصوصی ادعا کرده که خبرنگار شان به صورت سطحی زخمی شده، اما آمر حوزه ششم امنیتی گفته که در محل انفجار، خبرنگاران حضور نداشتند.

حمله اول حوالی ساعت ۶ شام، در ساحه قلعه ناظر از مربوطات حوزه ششم امنیتی، توسط یک فرد انتحاری انجام شده است.

شاهدان عینی گفته اند که حمله کننده ابتدا نگهبان این باشگاه ورزشی را هدف قرار داده و سپس خود را به داخل سالن رسانیده و انتحار داده است.

این حمله انتحاری زمانی رخ داد که شماری از ورزشکاران برای مسابقه در سالن گردهم آمده بودند و طرفداران آنان نیز در ورزشگاه حضور داشتند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویدادها را بر عهده نگرفته.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کابل ، افغانستان ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.