ضرورت حل مشکلات استخدامی 12هزار جوان تحصیل کرده در شوراهای حل اختلاف

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بر ضرورت حل مشکلات استخدامی 12هزار جوان تحصیل کرده دانشگاهی که به صورت افتخاری در شوراهای حل اختلاف مشغول به کار هستند، تاکید کرد .

ضرورت حل مشکلات استخدامی 12هزار جوان تحصیل کردهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی،معاون قوه قضاییه در دیدار اعضای شورای قضائی استان کرمان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت :مدیریت شوراهای حل اختلاف کشور سه پیشنهاد در رابطه با تعیین و تکلیف وضعیت استخدامی جوانان شاغل در شوراهای حل اختلاف به مجلس پیشنهاد داده است و مجلس نیز اعلام آمادگی کرده است.

معاون قوه قضائیه افزود :یکی از پیشنهادهای ما این است که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا راه ورود کارکنان اداری به دستگاه قضائی از طریق شوراهای حل اختلاف باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف از سال 1381در کشور شروع به کار نموده اند،گفت:شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی که هموراه مورد تایید ریاست محترم قوه قضائیه و مسئولان ارشد قضائی بوده است.

این مقام ارشد قضائی افزود :در سال گذشته 3میلیون و 500هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف کشور شده است که تنها به بخش کمی از پرونده ها مورد اعتراض قرار گرفته اند و در واقع از ورود تقریبا 3میلیون و350هزار پرونده به دادگستری ها جلوگیری شده است.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه میانگین صلح وسازش در کشور 33درصد است،گفت :آمار ها نشان می دهد در بخش هایی از شرق استان کرمان تا 98درصد پرونده ها با صلح وسازش به پایان می رسد.

وی به کیفیت بالای شوراهای حل اختلاف در استان کرمان اشاره کرد وافزود :استان کرمان جزء استان هایی است که بیشترین میانگین صلح وسازش را در کشور به خود اختصاص داده است

حجت الاسلام احمدی میانجی گفت :شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است و در حال حاضر 34هزار نفر در شوراهای حل اختلاف کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 2هزار و 400نفر مربوط به برادران اهل تسنن می باشند و به صورت افتخاری در حال خدمت می باشند .

این مقام عالی قضائی کشور به وضعیت مناسب علمی کارکنان شاغل در شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت :19هزار نفر شاغلین در شورا دارای مدرک کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دارند

وی به مساله پاداش اعضای شورای حل اختلاف اشاره کرد و افزود :وضعیت پاداش ها نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیداوریم در این رابطه دولت کمک نماید

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه 300میلیارد تومان درآمد شورای حل اختلاف به حساب خزانه کشور واریز می شود، گفت :این درحالی است که هزینه های دادرسی در شوراهای حل اختلاف به ویژه در مباحث مالی تقریبا نصف هزینه ها در دادگستری است

وی افزود : صلاحیت شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح وسازش نامحدود است و طی یکسال گذشته با تشکیل شعب شورای حل اختلاف در سراسر زندان های استان،10هزار و 700نفر از زندان های کشور با صلح وسازش آزاد شده اند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار