رژه ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور + فیلم

هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی با برگزاری مراسم رژه ارتش این کشور برگزار شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش‌های روز یکشنبه از برپایی مراسم بزرگ رژه نظامی در پیونگ یانگ ­به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره و در شرایطی حکایت دارد که در مراسم امروز تقریبا نیمی از رژه به نمایش تلاش‌های غیرنظامی کره شمالی به منظور تقویت اقتصاد داخلی این کشور اختصاص داشت.

به موجب این گزارش تاکید بارز و بسیار روشن بر اقتصاد، بر راهبرد جدید کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر لزوم اولویت بخشی به توسعه اقتصادی دلالت دارد.

رهبر کره شمالی در مراسم رژه بزرگ صبحگاهی نیرو‌های نظامی که با شرکت رئیس پارلمان چین و برخی هیئت‌های بلندپایه از کشور‌های دارای روابط دوستانه باپیونگ یانگ برگزار می‌شد شرکت داشت، اما در این مراسم سخنرانی نکرد.

کیم یونگ نام رئیس پارلمان کره شمالی و یکی از دولتمردان ارشد این کشور در سخنرانی افتتاحیه این رژه نظامی لحنی به مراتب ملایم‌تر داشت و بدون اشاره به قدرت هسته‌ای کره شمالی، اهداف اقتصادی پیونگ یانگ را مورد تاکید قرار داد.

پس از رژه تانک‌ها و نمایش موشک‌ها کمتر از تعداد معمول وهمیشگی شمار زیادی از سربازان از قوای زمینی هوایی و دریایی ارتش کره شمالی از مقابل جایگاه رژه رفتند و پس از آن دانشجویان و دیگر اقشار و گروه‌های مدنی و غیر نظامی از پرستاران گرفته تا کارگران ساختمانی با لباس‌های رنگارنگ در مراسم رژه شرکت کردند.

با وجودی که کره شمالی تقریبا هر سال رژه نظامی برگزار می‌کند و درست قبل از آغاز رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی در ماه فوریه امسال یک رژه نظامی دیگر ترتیب داده بود، اما رژه نظامی امروز در شرایط بسیار حساسی برگزار شده است.

تلاش‌های کیم جونگ اون برای کاستن از تنش‌ها با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان برگزاری دیدار سران دو کشور در سنگاپور متوقف شده است و ظاهرا هر دو طرف بر نقطه شروع متفاوتی تاکید می‌کنند. واشنگتن از کیم می‌خواهد ابتدا پایبندی خود را به خلع سلاح اعلام کند، اما پیونگ یانگ می‌خواهد ابتدا امنیت این کشور تضمین و یک توافقنامه صلح که رسما به جنگ کره پایان می‌دهد منعقد شود.

در شرایطی که تنش‌ها بار دیگر بالا گرفته است، برپایی رژه نظامی و نمایش همان موشک‌هایی که سال گذشته ترامپ را عصبانی و خشمگین کرد و موجب شد دو طرف موجی خطرناک از لفاظی‌های اهانت آمیز نثار یکدیگر کنند می‌تواند به مثابه اقدامی عمدی و تحریک آمیز قلمداد شود.

اندکی پس از پایان جشن‌های روز یکشنبه، کیم جونگ اون یک بار دیگر در پیونگ یانگ با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رهبر کره شمالی مباحث مربوط به توسعه اقتصادی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است. وی ادعا کرده است زرادخانه هسته‌ای این کشور به اندازه کافی برای مقابله با تجاوزات آمریکا تجهیز و قدرتمند شده است و از این پس وی منابع کشور را صرف بهبود معیشت و سطح زندگانی مردم خواهد کرد.


بیشتر بخوانیدرهبر کره شمالی در یک نگاه + فیلم


انتهای پیام/
 

سان دیدن رهبر کره شمالی از ارتش کشورش + فیلم 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.