با حضور جمعی از هنرمندان؛

آیین رونمایی از آلبوم سرود «بزرگ راه» در تالار وحدت برگزار شد/آلبومی برای شهدا با صدای نوجوانان انقلابی

آیین رونمایی از آلبوم سرود «بزرگ راه» با محوریت شخصیت فرماندهان شهید دفاع مقدس در تالار وحدت تهران برگزار شد.

آیین رونمایی از آلبوم سرود «بزرگ راه» در تالار وحدت آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از آلبوم سرود «بزرگ راه» با محوریت شخصیت فرماندهان شهید دفاع مقدس  روز دوشنبه نوزدهم شهریور با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، خانواده سرداران شهید دفاع مقدس، شهدای هسته ای، هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم که برای نخستین بار به این شکل برگزار می‌شود، قرار است قطعات آلبوم سرود «بزرگ‌راه» در قالب سرود نمایش به اجرا در آید که در این چارچوب هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور مانند خراسان رضوی، فارس، لرستان، قم، آذربایجان غربی، یزد، اصفهان و تهران اجرای این سرود نمایش را بر عهده دارند.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی با اعلام مجری، حسین هوشیار مداح اهل بیت (ع) به روی صحنه آمد و گفت: خاطرات فراوان ما در دورانی که معلم سرود بودم با دیدن علی لهراسبی و گروه سرود این برنامه زنده شد. علاقه ام به سرود خوانی باعث شد که این حرفه را ادامه دهم.

سپس وی خاطره‌ای از سرود خوانیش نقل کرد که یکی از شهدا در خواب وی آمد و نسبت به یکی از سرود‌ها واکنش مثبت داشتند.

وی افزود: عنایت شهدا به سرود باعث شد که من این سرود را ادامه دهم و حس کنم که همیشه این سرود‌ها به گوش شهدا می‌رسد. نوجوانان باید با عشق و ایمان سرود بخوانند.

در ادامه موزیک ویدیویی از مراسم تشییع جنازه شهدا پخش شد.

در این قسمت مجری برنامه اعلام کرد که هر قطعه از آلبوم «بزرگ راه» از یک گروه سرود است و هر گروه از استان‌های مختلف هستند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه آمد و ضمن تمجید از شهدا گفت: از موجودات آسمانی، چون شهدا سرود خواندن اتفاق بسیار خوبی است. ما حسرت به دل اوصاف و خاطرات شهدا را می‌شنویم. امام راحل بار‌ها از شهدا تمجید می‌کردند.

وی افزود: سرود هنر شور انگیز و محتشمی است. سرود هنری والاست که منیت در آن وجود ندارد. پیچیدگی‌های عجیب و گیروگور‌های سرود بسیار کم است.

قمی در ادامه بیان کرد: ما از تمام اتفاقات بزرگ تاریخی که در ذهن داریم که قابلیت ساخت سرود را دارند. الان که در آستانه محرم هستیم، شهر نشان از عشق مردم به حسین (ع) دارد و این ظرفیت ساخت سرودی آیینی را فراهم می‌کند.

در این بخش از برنامه سرود نمایش «سرداران شهید» اجرا شد.

پس از آن از با حضور لهراسبی خواننده پاپ و جعفری مدیر موسسه ماوا از آلبوم «بزرگ راه» رو نمایی شد و از نمایندگان سرود‌ها و خانواده شهیدان تقدیر شد.

گفتنی است:آلبوم سرود «بزرگ‌راه» متشکل از قطعات سرود و همخوانی پیرامون سرداران شهید همّت، بروجردی، شهید زین الدین، برونسی، باقری، باکری، خرّازی، طهرانی مقدّم، چمران، صیّاد شیرازی است که بعد از برگزاری مراسم رونمایی روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار