وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آغاز ۳ طرح در جهت کاهش شکاف دیجیتال در آذربایجان غربی/توسعه پوشش جاده‌ای در استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز ۳ طرح در جهت کاهش شکاف دیجیتال در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، در جلسه شورای اداری خوی گفت: مشکل اصلی استان آذربایجان غربی در حوزه ارتباطات پوشش جاده‌ای است که ما امسال این پوشش رابااجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش آن به ۸۰ سایت پوشش جاده‌ای استان و ۲۰۰ کیلومتردیگر توسعه خواهیم داد.
 
وی افزود:اما در حوزه شهری اقدامات خوبی شده است و همچنین ما تفاهم نامه‌ای با کشور ترکیه برای گسترش ارتباطات پستی داریم و از این تفاهم نامه استقبال می‌کنیم.

وی مشارکت و همراهی ارتباطات در حوزه کشاورزی و آبیاری‌های نوین را دیگر برنامه الویت دار این وزرات در سالجاری است که در دواستان اجرا شده ونتایج بسیار خوبی داشته است.

آذری جهرمی افزود:دلیل عقب ماندگی استان از لحاظ شاخص ict، پایین بودن سه شاخص توسعه فناوری ارتباطات است که یکی آموزش و سواد بوده که در قیاس با سایر استان‌ها رده پایین تری دارد و باید به آن توجه شود و حتی جمعیت روستایی استان هم قابل توجه بوده و فناوری اطلاعات هم می‌تواند در سوادآموزی نقش به سزایی داشته باشد.

وی افزود: حاضریم یک سرمایه گذاری ویژه در حوزه سوادآموزی در استان داشته و توسعه این شاخص می‌تواند بسیار موثر باشد و همواره مردم این استان که همواره انقلاب و نظام را همراهی کردند، جا دارد تا خدمات بیشتری به آن‌ها ارایه شود.

آذری جهرمی بهره گیری از ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه انرژی را در همکاری با وزارت نیرو در جهت هوشمند سازی مصرف برق از دیگر برنامه‌های وزارتخانه خود اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز ۳ طرح بزرگ در جهت کاهش شکاف دیجیتال بین روستایی ومناطق شهری آذربایجان غربی هم خبردادو افزود: این طرحه ا. در مجموع با ۱۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری تا پایان امسال تکمیل وبه بهره برداری می‌رسند.

وی همچنین از اجرای طرح تکاپو بابرش‌های شهرستانی واستانی مستقل با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در جهت استغالزایی در حوزه فناوری کشورخبرداد وافزود: برای اجرای این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان وزارت ارتباطات اعتبار تخصیص داده است

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، در بدو ورود به شهرستان خوی با حضور در مزار شهدا به شهدا ادای احترام کرد وهمچنین با حضور در مقبره شمس تبریزی مقام شامخ این عارف نامی ادای احترام کرد.

انتهای پیام/م

 
 

سفر وزیر ارتباطات به خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.