رییس سازمان غذا و داروی کشور در ارومیه:

داروی بیماران خاص با ارز دولتی در داروخانه‌ها توزیع شد/ به دلایل مختلف با کمبود دارو مواجه می‌شویم

رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت:با توجه به این که بیش از هزار نوع دارو در کشور تولید می‌شود، اما همیشه به دلایل مختلف با کمبود دارو مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشور، با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در کشور گفت:با توجه به این که بیش از هزار نوع دارو در کشور تولید می‌شود، اما همیشه به دلایل مختلف با کمبود دارو مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه کمبود دارو به معنای نبود دارو نیست ادامه داد:به طور میانگین داروی مورد نیاز کشور را برای ۸ ماه تامین می‌کنیم، اما اگر این میانگین به زیر ۴ ماه برسد فقط دارو‌ها را در داروخانه‌های تولید توزیع می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:در این شرایط وقتی مردم به داروخانه‌های مختلف مراجعه می‌کنند در صورت نبود دارو در آن داروخانه، کمبود دارو مشخص می‌شود.

اصغری گفت: سازمان غذا و داروی کشور همیشه دغدغه کمبود دارو را دارد و به صورت جدی در راستای حل کمبود دارد است، به طوری یک ماه از یک نوع دارو و ماه دیگر از داروی دیگر کمبود وجود دارد.

رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: برای حل این مشکل اگر دارو تولید کشور باشد مشکلات تولید آن بررسی و اگر دارو وارداتی باشد، مشکل واردات و گمرکی آن بررسی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به داروی بیماران خاص گفت:داروی بیماران خاص مشخص شده و در اختیار داروخانه قرار گرفته است و هیچ گونه مشکلی ندارند.

وی افزود:داروی بیماران خاص با ارز دولتی در تمامی داروخانه‌ها توزیع شده است و لیست آن‌ها در سایت سازمان غذا و دارو وجود دارد.

وجود منابع طبیعی در آذربایجان غربی همچون گیاهان دارویی، این استان را یک استان مهم در کشور تبدیل کرده است که نیاز است در این مورد باتوجه به اینکه گروه‌هایی از دانشگاه آتاتورک ترکیه و یک گروه فنلاندی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند میتوان با آغاز همکاری با آنان شاهد رشد و توسعه صنعت گیاهان دارویی استان و کشور باشیم.

 

انتهای پیام/ی

 

رییس سازمان غذا و داروی کشور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.