باشگاه خبرنگاران جوان مشهد گزارش می دهد:

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

با شروع ایام محرم، کارگاه دوخت لباس‌های مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد صدیقی‌های مشهد،لباس ها را برای مراسم جمعه اول محرم اماده کرده است . کارگاه کوچکی که به عشق شیرخواره شهید کربلا بر پا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ارادت به اهل‌بیت(ع) با گوشت و خون مردم ایران زمین عجین شده و برای خدمت به خاندان پاک سلاله زهرا(س) از هیچ کاری مضایقه نمی‌کنند.  

هر سال باآغاز ماه محرم ،قصه عشق و دلدادگی به شهدای کربلا در میان شیعیان حال و هوای خواصی دارد، این بار قهرمان داستان کودک شش ماهه ایست که بانی تمام این دلدادگی هاست.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

کارگاه دوخت لباس‌های مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد صدیقی های مشهد آغاز بکار کرده ،کارگاه‌ کوچکی که به عشق شیرخواره شهید کربلا بر پا شده است، کارگاهی که همه اعضای آن به دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا با تمام وجود به سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) ابراز ارادت کنند.

کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی هر سال در بیش از 70 نقطه از کشور راه‌اندازی می شوند .اینجا مسجد صدیقی هاست که برای دومین سال متوالی میزبان کارگاه «دوخت لباس شیرخوارگان حسینی» شده است.

بانوانی که با نیتی پاک و خالصانه چشمان خود را به این امر مقدس دوخته اند ، خادم‌هایی که با وضو و در حین کار کردن  نیز ذکر خدا و اهل البیت (ع) را بر لب دارند، اقشار مختلفی از پیر و جوان، خرد و کلان همه مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

بانوان از گوشه گوشه شهر به سوی مسجدی در نزدیکی حرم مطهر راهی می‌شوند ساعت 8 صبح در مسجد به روی علاقه‌مندان باز است تا برای کمک در کارگاه شیرخوارگان حسینی حاضر شوند.

از ۲۰ تیرماه به مدت ۲ ماه هر روز کارگاه با حضور بیش از ۱۵۰ زائر و مجاور، کوچک و بزرگ در سه بخش چرخکار، بسته‌بندی و آماده‌سازی میز برش فعال است تا روزانه ۳ هزار دست لباس آماده و بسته‌بندی شود.

بانوان زائر و مجاور به همراه خادمان حرم لباس‌ها ی دوخته شده را به همراه یک سربند قرمز یا صاحب‌الزمان(عج) و پلاکارد تبلیغاتی با عنوان (یا صاحب‌الزمان(عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم ،او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن»در یک پاکت پلاستیکی می‌گذارند.

دوستداران شش ماهه کربلا در ابتدای کار صلوات خاصه حضرت و دعای فرج را قرائت می‌کنند و با پخش زیارت عاشورا، حدیث‌کساء و روضه سوزناک حضرت علی‌اصغر(ع) فضایی معنوی را فراهم کرده‌اند.

کارگاهی به میزبانی امام حسین (ع)

مسئول کارگاه دوخت لباس شیر خوارگان حسینی در گفتگو با خبرنگار می گوید:حدود 120 تا 170 نفر از زائران ومجاوران امام رضا(ع)در این کارگاه مشارکت می کنند،خیلی از این بانوان از راههای بسیار دور واز شهرهای مختلف خودشان را به این کارگاه رساندند تا کوچکترین نقشی در مراسم عزاداری سرورشان داشته باشند.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

خانم صنعتی می افزاید:در این کارگاه هر 3 روز یکبار 15 طوق پارچه برای لباس ها استفاده می شود.بانوان مشغول در کارگاه هر روز از  ساعت 8 صبح تا 8 شب فعالیت می کنند .

وی در مورد زمان شروع به فعالیت کارگاه می گوید:این کارگاه 2 ماه است که شروع به کار کرده ودر طول فعالیت این کارگاه جمعا 110 هزار لباس دوخته  شده است.

مسئول کارگاه دوخت لباس شیر خوارگان حسینی ادامه می دهد: تعداد 55هزار بسته از لباس ها  برای شهرستان ها فرستاده خواهد شد و55 هزار بسته دیگر در میان مردم مشهد پخش می شودوتعدادی از لباس ها هم به کشور های مالزی ،پاکستان و افغانستان و هند فرستاده می شود.

صنعتی خاطر نشان می کند:این لباس ها امروز در هر کدام از ورودی ها حرم مطهر رضوی به کودکان شیرخواره لباس اهدا  می شود.

کارهای بزرگی که با دستان کوچک انجام می شود

در میان کسانی که در این کارگاه فعالیت می کنند کودکان زیادی هم به چشم می خورند . همه آن ها می گویند  لذت کار کردن در کارگاه حضرت علی اصغر را به بازی کردن با دوستان ترجیح می دهند .

نفیسه کمالی 11ساله به همراه مادرش به این کارگاه آمده و با دیگر بچه‌ها همراه شده و در جمع کردن بسته‌بندی لباس‌ها و دوختن تکه های کوچک کمک می‌کند.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

او  میگوید :کارهایی که در این کارگاه می توانم انجام دهم از بازی کردن با دوستانم خیلی شیرین تر است. خانه‌شان نزدیک حرم است و می‌تواند هر روز ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پشت چرخ خیاطی بنشیند و روسری‌های سبز رنگ را بدوزد.

نفیسه با لبخند می‌گوید: «دوست مادرم دو سال است برای کمک به این کارگاه می‌آید و به ما هم پیشنهاد داد می توانم برای  کمک بیاییم. تعطیلات تابستان است و من چون مدرسه نمی روم  می توانم هر روزهمراه مادرم به این جا بیایم. اینجا حال و هوای کربلا را دارد؛ پارسال به همراه خانواده کربلا رفتیم. از امام رضا خواستم تا دوباره بتوانم به کربلا برم.

زینب 13ساله هم از کودکانی است که به اینجا آمده هم دراینباره می گوید :صفایی که این کارگاه دارد من در هیچ کجای دیگر ندیده ام ،این کارگاه را خیلی دوست دارم  و من حس می کنم کار کردن در جایی که به اسم فرزند امام حسین است آن قدر ارزشش را دارد که  که آن را به بقیه کارها ترجیح دهم.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

بچه هایی که در این کارگاه کمک می کنند انگار شیطنت کردن را فراموش کرده اند و همگی شان با تمام تلاش به مادر ودیگر بانوان کارگاه کمک می کنند .حال وهوای عجیبی که هر سال ماه محرم همراه خود می آورد و در هیچ کجای جهان نمی توان پیدا کرد .

2 ماه رهایی از تمام دل نگرانی ها

یکی از بانوان که از شهرستان یزد به این کارگاه آمده است ،می گوید:دوسال پیش به حرم امام رضا امدم ویکی از نوه هایم نمی توانست بچه دار شود ومن از امام رضا  خواسته ام تا نوه ام را شفا دهد.الان آنها صاحب یک بچه شده اند ومن آمده ام تا نذرم را ادا کنم .اینجا در بسته بندی کردن لباس ها به بقیه بانوان کمک می کنم وحس وحال این کار واقعا وصف شدنی نیست.

روایت دلدادگی مادران به حضرت علی اصغر (ع)/مادرانی که  مهمان شش ماهه اباعبدالله حسین (ع)هستند

همه بانوانی که در این کارگاه فعالیت می کنند از حس وحال عجیب و دوست داشتنی این کارگاه می گویند،آنها تمام نگرانی ودغدغه های روزمره خود را به مدت 2 ماه فراموش کردند وآمده اند تا فقط برای امام حسین کار کنند .

نوای لالایی علی اصغر در فضای کارگاه به گوش می‌رسد و این صدا امروز در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز خواهد شد، چرا که شیرخوارگان حسینی سبزپوش، منتظر روزی خواهند بود تا بتوانند نذر خود را در قیام صاحب‌الزمان(ع) عملی کنند.

انتهای پیام//م.ص
گزارشگر :مرجان صدیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.