همزمان با سوم محرم در حرم مطهر رضوی برنامه‌ای تحت عنوان غنچه‌های حسینی با حضور عموم کودکان به همراه مادرانشان از سراسر کشور مخصوص کودکان ۶ تا ۱۲ سال در رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حدود ۱۴۰۰ سال از قیام امام حسین (ع) می‌گذرد، در این واقعه مصیبت‌های زیادی به اهل بیت امام حسین (ع) وارد شد که یکی از این مصیبت‌ها مصیبت وارد شده بر دختر خردسال امام حسین (ع) است که در خرابه‌های شام از شدت سوز و گداز در فراق پدر جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
کودکان زیادی از شهر‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند. مهتاب رزاق پرور دختری ۷ ساله بود که به همراه مادرش برای شرکت در این مراسم آمده بود؛ او که در این مراسم در رابطه با امام حسین (ع) و حضرت رقیه (س) شعر خواند گفت: این شعر را با نهایت ارادت برای حضرت رقیه (س) خواندم امیدوارم که مورد قبول واقع شود، زیرا حضرت رقیه خیلی سختی کشیدند و در نهایت هم به خاطر تحمل غم‌های زیاد از دنیا رفتند.
 
شناخت افراد حاضر در کربلا سبب افزایش معرفت به امام حسین (ع) می‌شود

الهام حاج علیزاده دختری ده ساله بود که از کرمان به پابوسی امام رضا (ع) مشرف شده بود هم به خبرنگار ما  گفت: من و مادرم بعد از اطلاع از این که هر روز صبح ویژه برنامه‌های محرم در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود به اینجا آمده ایم تا در این ویژه برنامه شرکت کنیم.

وی افزود: برنامه‌های زیادی مثل مسابقه شعر خوانی، مدیحه سرایی و سخنرانی در اینجا برگزار شد که من در مسابقه شعر خوانی شرکت کردم و برنده شدم. به نظر من این برنامه برایم مفید بوده، زیرا اطلاعاتم نسبت به قیام عاشورا و حضرت رقیه افزایش پیدا کرد.

غنچه های حسینی عزادار نازدانه امام حسین در حرم مطهر رضوی
بیات کارشناس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه خواهران در گفتگو با خبرنگار ما  با بیان اینکه  این مراسم مخصوص کودکان ۶ تا ۱۲ سال بودگفت: حدود ۲۰۰ نفر از مهد کودک‌ها و از کودکان مهدالرضا و مخاطبین نورالهدی در این برنامه حضور پیدا کرده‌اند
 
وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم بیان شخصیت حضرت رقیه (ع) به زبان کودکانه است هم چنین در این مراسم خانم حسینی مدرس دانشگاه امام صادق علیه السلام سخنرانی کرده و مسابقه شعر خوانی و مدیحه سرایی نیز برگزار شد.

محسنی مدرس حوزه و دانشگاه امام صادق در این مراسم گفت: شناخت تک تک افرادی که در واقعه کربلا حضور داشتند چه طفل سه ساله امام حسین (ع) و چه مسن‌ترین فرد می‌تواند سبب افزایش معرفت به امام حسین (ع) شود.
 
غنچه های حسینی عزادار نازدانه امام حسین در حرم مطهر رضوی
 
وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا فرهنگ و عاشورا را معرفی نمود تا انشاالله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه امام صادق در رابطه بامظلومیت، غربت و ظلمی بود که به حضرت رقیه روا شد ادامه داد: توسل به حضرت رقیه باعث صفای قلب و طهارت درونی می‌شود و معرفت ما را نسبت به قیام عاشورا افزایش می‌دهد؛ همچنین اگر اطلاع رسانی در باره رواق حضرت زهرا بیشتر بشود زائران و مجاوران بیشتری می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

در خلال این مراسم زینب محرابی دختر شهید مدافع حرم حسین محرابی نیز فراز‌هایی از وصیت نامه پدر شهیدش را قرائت کرد.
 
شناخت افراد حاضر در کربلا سبب افزایش معرفت به امام حسین (ع) می‌شود

وی گفت:پدرم همواره بر حفظ حیا و حجاب به من و خواهرم توصیه می‌کردند و همواره می‌گفتند که هر کس در هر جایگاهی که هست می‌تواند ادامه دهنده راه شهدا و قیام امام حسین علیه السلام باشد، به نظر من برگزاری این مراسمات می تواند باعث زنده نگهداشتن نام شهدا شودو لازم به ذکر است که زنده نگه داشتن نام شهدا از شهید شدن کمتر نیست.

انتهای پیام// ز.‌ی

گزارشگر: زهرایونسی
برچسب ها: محرم97 ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.