اختصاص بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان فارس از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: فارس ۲۸ طرح سازه‌ای آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ میلیارد ریال در ۲۲ شهرستان استان اجرا و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از مجموع ۲۸ طرح فوق تعداد ۹ طرح در خارج از محدوده سد‌ها و مابقی در محدوده سد‌های استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

بوستانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت این طرح‌ها اظهار امیدواری کرد: عملیات ساخت این سازه‌ها تا پایان آذر تکمیل و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار با دستور مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای طرح آبخیزداری در سطح کشور اختصاص یافته است، افزود: از این میزان اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن در قالب ۲۸ طرح برای طرح‌های آبخیزداری در استان فارس در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: پیش بینی می‌شود عملیات اجرای این طرح‌ها در نیمه دوم سالجاری اجرا شود.

وی با بیان اینکه حجم استحصال آبگیری این سازه‌ها سالانه نزدیک به ۱۸ میلیون متر مکعب است گفت: اجرای این طرح‌ها ضمن کمک به معیشت ساکنان مستقر در اطراف این حوزه‌ها و ایجاد اشتغالزایی نقش مهمی در آبرسانی به روستا ها‌ی محروم از آب آشامیدنی و مناطق کم آب دارد.

بوستانی هدف از اجرای این طرح‌ها را ذخیره آب، کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی، کنترل فرسایش و حمل رسوب، بیابانزدایی و نیز تقویت پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی فارس اعلام و تصریح کرد: این طرح‌ها شامل احداث سازه‌های سنگی ملاتی و بند خاکی است که به بزودی مراحل ساخ آن‌ها شروع و در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اجرای صحیح طرح‌های آبخیزداری می‌تواند اثرات بسیار خوبی بر دیگر طرح‌های منابع طبیعی ایفا کند و بسیاری از مشکلات موجود در عرصه‌های منابع طبیعی با اجرای این طرح‌ها مرتفع شود.
انتهای پیام/ر

اختصاص اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.