مقام آمریکایی: برنامه‌ای برای مذاکره با کره شمالی در نشست آتی سازمان ملل نداریم

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با کره شمالی در نشست آتی سازمان ملل در نیویورک ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد آمریکا هنوز هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با کره شمالی در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ندارد.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با «رادیو آزاد آسیا» مستقر در واشنگتن اعلام کرد: تاکنون هیچ برنامه ریزی در این خصوص انجام نشده است.

این مقام آمریکایی این پاسخ را در واکنش به پرسش خبرنگار «رادیو آزاد آسیا» عنوان کرد. این خبرنگار پرسیده بود: آیا امکان دارد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «کیم یونگ چول»، مشاور ارشد و دست راست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کند؟

قرار است یک هیئت به ریاست کیم یونگ چول در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یابد. مایک پمپئو و کیم یونگ چول دو مهره کلیدی در مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیش و پس از نشست رؤسای جمهور آمریکا و کره شمالی در سنگاپور محسوب می شوند.

به دنبال کندتر شدن روند پیشروی مذاکرات دو کشور آمریکا و کره شمالی، هم اکنون این مسئله مورد توجه قرار گرفته است که دو طرف چه زمان گفتگوها درباره عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره را از سر می‌گیرند.

در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون درباره برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ در سنگاپور ملاقات کرد. اما از آن پس به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند پیشروی مذاکرات کند شده است. دونالد ترامپ هم پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست. این درحالی است که او چند روز بعد گفت کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می شود!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار