ژاپن در تعداد افراد بالای صد سال رکورد زد

ژاپن رکورد جدیدی در تعداد افراد بالای صد سال به ثبت رسانده است که بیشتر آن‌ها زن هستند.

ژاپن در تعداد افراد بالای صد سال رکورد زدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: دولت ژاپن در اواسط ماه ژوئیه اعلام کرد چیو میاکو، پیرترین فرد جهان، در ۱۱۷ سالگی درگذشت. پیشتر انتظار می‌رفت کِین تاناکا، زن ۱۱۵ ساله ژاپنی، پیرترین فرد در جهان باشد.

بر اساس داده‌های جدید وزارت بهداشت ژاپن، ممکن است زنان ژاپنی دیگری باشند که در آینده رکورد جدیدی را ثبت کنند. وزارت بهداشت این کشور روز جمعه اعلام کرد تعداد شهروندان ژاپن که بیش از ۱۰۰ سال عمر کرده اند به ۶۹ هزار و ۷۸۵ نفر افزایش یافته است که بیش از ۸۸ درصد این افراد زن هستند. این تعداد بیش از دو هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۷ است.

ژاپن در سال ۱۹۶۵ جمع آوری اطلاعات در خصوص افراد بالای صد سال را آغاز کرد. شمار این افراد در آن سال ۱۵۳ نفر بود که نشان دهنده افزایش چشمگیر این رقم است. ژاپن صدمین سالگرد تولد شهروندانش را جشن می‌گیرد. روز دوشنبه روز احترام به سالمند در این کشور نام دارد که تعطیل رسمی است. در این روز سالمندان بالاتر از ۱۰۰ سال از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نامه تبریک دریافت می‌کنند.

افزایش شمار افراد بالای ۱۰۰ سال حاکی از آن است که جامعه ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است. بر اساس آمار و ارقام دولت آمریکا میانگین سنی در ژاپن ۴۷.۳ سال است. ژاپن پس از موناکو، پیرترین کشور جهان به شمار می‌رود. نرخ پایین تولد منجر به کاهش جمعیت می‌شود و میانگین سنی احتمالا در آینده افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار