ربات زباله جمع کن به نام "کوسه" +فیلم

شاید اسم "کوسه" ترسناک باشد اما این ربات با جمع‌آوری زباله‌های درون آب‌های شهری جلوی رسیدن آن‌ها را به دریا و اقیانوس را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زباله‌های انسان‌ها باعث کثیف شدن محیط زیست شده است. این آلودگی حتی می‌تواند با تغییر اکوسیستم جان دیگر موجودات را به خطر بیاندازد. البته مطمئناً در پی این تغییر، زندگی انسان‌ها هم تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. مدتی است انسان‌ها متوجه این مشکلات شده‌اند و در تلاشند این تأثیرات مخرب را کم کنند.

جدیدترین اختراع دانشمندان رباتی به نام "کوسه" است. اگر انیمیشن Wall-E را دیده باشید شباهت این ربات به شخصیت اصلی این برنامه را متوجه می‌شوید. هر دوی آن‌ها ربات‌هایی هستند که برای جمع‌آوری زباله‌هایی که انسان‌ها در طبیعت رها کرده‌اند، ساخته شده‌اند. تفاوت‌ آن‌ها این است که "کوسه" بر خلاف wall-E برای مسیرهای آبی ساخته شده است. این ربات می‌تواند با تمیز کردن مسیرهای آبی شهری از کثیف‌تر شدن دریاها و اقیانوس‌ها جلوگیری کند. این ربات به‌ طور خودکار در آب‌ها حرکت و زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند. همچنین این دستگاه توانایی 16 ساعت کار در روز را دارد و دارای ظرفیت بارگیری بیش از 770 پوند است. درضمن او از خود آلودگی کربنی تولید نمی‌کند.

طراح این ربات ریچارد هاردیمن است. او می‌گوید این دستگاه علاوه بر تمیز کردن آب، با بررسی کردن محیط زیست اطلاعات به دست آمده را برای سرور اصلی خود ارسال می‌کند. با این کار ما می‌توانیم جدیدترین اطلاعات درباره‌ وضعیت سلامت محیط زیست آن منطقه داشته باشیم.  این اولین باری است که ما باید از دید کوسه در آب خوشحال باشیم. در ادامه فیلم این ربات را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: چند ترفند برای بازیابی رمز عبور + آموزش تصویری 


انتهای پیام/

رباتی که زباله جمع می‌کند +فیلم

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار