رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تسریع در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان /سهام صندوق فولاد در قراردادی غیرقانونی واگذار شده است

پور ابراهیمی در نامه‌ای به وزاری صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد تا برنامه زمانبندی جهت منع همکاری بازنشستگان با این مجموعه سریعا اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص منع بکارگیری بازنشستگان درشرکت‌ها و بنگا‌های اقتصادی دولت، وابسته به دولت، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و نیز بنگا‌های وابسته به سهام عدالت پس از تایید شورای نگهبان در خصوص متن نهایی قانون، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزاری صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد برنامه زمانبندی جهت منع همکاری بازنشستگان با این مجموعه‌ها سریعا اجرایی شود.

پورابراهیمی گفت: از آنجایی که در قانون بحث بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های دولتی، سازمان‌ها و نهاد‌ها و بنگاه‌های وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی غیردولتی تصریح شده است، لذا درخواست اینجانب از وزاری محترم این است که اجرای این مسئله را سریعا در دستور کار قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در قالب سهام عدالت در اختیار وزارتخانه‌های مذکور است از نظر قانونی مشمول اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستان خواهند بود.

پورابراهیمی در این نامه ابراز امیدواری کرده است: هدفگذاری مجلس در بکارگیری از نیرو‌های جوان، متخصص و کارآمد که در کشور تعداد آن‌ها به وفور دیده می‌شود، آغاز تحولات بزرگی خواهد بود که وزارخانه‌های مربوطه باید از حضور آن‌ها استقبال کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در استان کرمان به عنوان اولین استان منع بکارگیری بازنشستگان سریعا اجرایی و شرکت‌های بزرگی همانند شرکت ملی مس و گل گهر طی چند روز آینده احکام جایگزینی بازنشستگان را صادر کنند.

پورابراهیمی عنوان کرد: منتظر گزارش اقدامات وزار به کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی خواهیم بود و طبیعتا موارد مربوط به استنکاف از اجرای قانون از طریق دیوان محاسبات بازرسی کشور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید و سرکشی از روستا‌های بخش مرکزی کرمان گفت: پیگیر تخصیص اعتبارات گردشگری برای روستا‌های هدف هستیم.

 محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از روستای ده بالا، پیگیری جهت تعریض و رفع نقاط حادثه خیز مسیر ارتباطی کرمان به این روستا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: لایروبی قنوات آب شرب روستای ده بالا که در اختیار آب و فاضلاب روستایی است به منظور آبدهی بیشتر در دست اقدام است.

وی بیان داشت: در خصوص الحاق بخشی از اراضی منطقه ده بالا به طرح هادی به منظور حل مشکل اسنادی بخشی از زمین‌های آن منطقه و افزایش محدوده طرح هادی پیگیری‌های لازم صورت گرفته و به زودی مشکل این مناطق حل می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین با بازدید صورت گرفته از روستای گینکان اشاره داشت و تصریح کرد: در خصوص آسفالت معابر روستا و تخصیص اعتبار گردشگری و احداث پارک در روستای گینکان پیگیری لازم انجام شده و به زودی نهایی می‌شود.

پورابراهیمی از بازنگری طرح هادی در روستای حسین آباد خبر داد و گفت: جابجایی تیر‌های برق چوبی قدیمی، گاز رسانی به روستای گیشین از منطقه کوهپایه، اخذ مجوز حفر چاه به منظور تامین آب آشامیدنی روستای گیشین، اجرای طرح هادی روستای گیشین در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی روستای ده ملا با پیگیری‌های قبلی چاه جدید حفر گردیده و اکنون نیاز به تجهیز و احداث مخزن آب دارد که با پی گیری انجام شده این موضوع در دست اقدام است.

پورابراهیمی گفت: تعیین تکلیف اراضی که زیر حد نصاب متراژ هستند اقدامات لازم از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود و گاز رسانی به روستای ده ملا با توجه به نزدیکی به روستای نهضت آباد کوهپایه در آینده نزدیک انجام می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در جمع مردم روستای ده بالا با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی ما داخلی است و ارتباطی هم به آمریکا و اسرائیل ندارد، ابراز داشت: آمریکا و اسرائیل و سعودی‌ها علیه جمهوری اسلامی کار میکنند، اما مدیریت صحیح در داخل بخشی از مشکلات را رفع میکند.

وی به وضعیت بازار ارز اشاره داشت و افزود: دولت بعد از سه ماه مسیر اشتباهی که رفته بود، برگشته و پیش بینی میکنیم طی هفته‌های آینده ساماندهی بهتری در بازار ارز صورت گیرد و بازار‌های متاثر از آن هم بهبود یابند.

پورابراهیمی گفت: به دنبال این هستیم که ارز به نرخ واقعی خود برسد، البته بعضی افراد هم دوست دارند مردم را نگران کنند، اما امیدواریم از این گردنه سخت عبور کرده و نتیجه موقت در عرصه اقتصادی ببینیم.

سهام صندوق فولاد در قراردادی غیرقانونی واگذار شده است

محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان اظهار داشت: در بحث واگذاری سهام صندوق فولاد تخلفی رخ داده که پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که هدفگذاری کردند که سهام گل‌گهر را بگیرند، از طریق تخلف صورت گرفته کار را پیگیری می‌کنند، سهام صندوق فولاد در قراردادی که تخلف بوده به ثمن بخس واگذار شده است که طی شکایتی از صندوق فولاد، پیگیر این مسئله هستیم و تخلف پیگرد قضایی باید شود.

پورابراهیمی گفت: تضییع حقوق ذینفعان صندوق فولاد کشور در این مسئله دیده می‌شود که ۸۵ هزار نفر بازنشته دارد که ۱۵ هزار نفر در استان کرمان هستند، حق این افراد را از طریق توافق غیرقانونی به ثمن بخس واگذار کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با این خلاف که از طریق بورس می‌خواهند انجام دهند، تصاحب شرکت گل‌گهر توسط شرکت‌های خارج از مجموعه استان می‌شود که به صلاح استان نیست و تبعات امنیتی و اجتماعی دارد و مجمع نمایندگان در این رابطه به صورت جدی وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: اسناد و مدارک مربوط به تخلفات در واگذاری سهام صندوق فولاد را که به ثمن بخس فروخته شده را داریم و ارائه می‌دهیم.

پورابراهیمی گفت: الان با تاخیر در تشکیل پرونده هیئت داوری در سازمان بورس مواجه‌ایم و هیأت بورس باید سریعا پرونده تخف واگذاری سهام صندوق فولاد را بررسی و تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی بیان داشت: مشکل بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه در گردش است و تغییر نرخ ارز نیاز به سرمایه را سه برابر افزایش داده است.

پورابراهیم تصریح کرد: پیشنهاد دادیم ۵۰ درصد از یک میلیارد دلار که از صندوق توسعه ملی برداشت شود، برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و ۵۰ درصد در زیرساخت‌های حمل و نقل و صنعت ساختمان گذاشته شود که در شورای عالی اقتصاد کشور مصوب شد.

وی افزود: در صورتی که این مصوبه نهایی شود، ظرفیت بسیار خوبی برای واحد‌های مشکل‌دار و کمک به صنایع فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی

بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی داخلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار