حقابه رودخانه هیرمند، راه حل مشکلات شمال سیستان و بلوچستان

نماینده حوزه زابل در مجلس شورای اسلامی زابل گفت: دولتمردان یکبار برای همیشه باید مسئله حقابه رودخانه هیرمند را بین ۲ کشور ایران و افغانستان حل کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دهمرده نماینده حوزه زابل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مردم روستای میلک شهرستان هیرمند با بیان این مطلب، گفت: شرایط منطقه سیستان بسیار بحرانی است و مردم دچار یک خشکسالی ویرانگر شده اند.

وی افزود: در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین خشکسالی وجود ندارد ۹۸ درصد نزولات آسمانی در این منطقه کم شده و هیچ حقابه‌ای هم از رودخانه هیرمند وارد منطقه نشده است.

دهمرده با بیان این که مسئولان باید به منطقه شمال سیستان و بلوچستان بصورت ویژه توجه کنند افزود: دولت با ایجاد کارخانه‌های بزرگ و کوچک و بازگشایی معبر‌های مرزی می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شود.

وی گفت: کلیات منطقه آزاد تجاری سیستان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تصویب نهایی کند.

نماینده حوزه زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: به زودی کلنگ احداث راه آهن چابهار، زاهدان، بیرجند، زابل به زمین زده خواهد شد، که اگر این طرح تکمیل شود قطعا باعث رشد منطقه سیستان خواهد شد.

دهمرده گفت: از رئیس محترم جمهور تقدیر و تشکر می‌کنیم که به وزیران خود دستور رسیدگی به مشکلات سیستان و بلوچستان را داده است، اما باید نظارت هم باشد و بررسی شود چقدر از این کار‌ها اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/پ

حقابه رودخانه هیرمند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار