حرم امام رضا(ع) سوگوار سقای دشت کربلا

حرم مطهر رضوی در روزتاسوعای حسینی، غرق در ماتم و عزا است و هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان در این روز برای عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف شده‎اند.

حرم امام رضا(ع) سوگوار سقای دشت کربلابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در روز تاسوعای حسینی خیابان‎های منتهی به حرم امروزمملو از زائران و مجاوران و دسته‎های عزاداری است که در حال وارد شدن به حرم امام رضا (ع) هستند.

خیل عظیمی از عزاداران حسینی از اقصی نقاط کشور امروز خود را به حرم قدسی اباالحسن الرضا (ع) رسانده‎اند تا از برنامه‎های عزاداری، روضه‎خوانی و سینه‎زنی حرم بهرمند شوند.

امروز صحن‎ها و رواق‎های بارگاه منور رضوی در سوگ مصیبت ابا‎الفضل العباس (س) سیاه‌پوش است و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داغدار است.

صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این روز، حال و هوای ویژه‌ای دارد و خیل عظیمی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی وارد صحن انقلاب اسلامی شده و شور و حال غیر قابل توصیفی را خلق کرده‎اند.

نوای مداحان و ذاکران در صحن و سرای رضوی طنین افکنده و نه تنها جمعیت ده‏ها هزار نفری حاضر در صحن‌ها و بست‌های حرم مطهر ثامن‌الائمه (ع) را به خروش در آورده است.

از جمله برنامه‌های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر به این مناسبت، برگزاری ویژه برنامه روزتاسوعا در رواق امام خمینی (ره) با حضور عموم زائران و مجاوران است که لحظاتی پیش با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.