معاون كل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

اعزام بیماران به تهران عامل افزایش هزینه ها و اتلاف وقت بیماران/ تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌ها در طرح تحول سلامت

اعزام بیماران به تهران عامل فزایش هزینه ها و اتلاف وقت بیماران/ تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌ها در طرح تحول سلامت

حریرچی گفت: اعزام بیماران به تهران موجب افزایش هزینه‌ها و اتلاف وقت بیماران می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی  معاون كل وزارت بهداشت ضمن بازدید از مراكز درمانی استان‌های قزوین و زنجان، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات موثری در راستای افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی در شهرستان‌ها به انجام رسيده است که برخی از اين امكانات حتی از بیمارستان‌های خصوصی تهران نيز مجهزتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن بازدید از بیمارستان‌های شفا و الغدیر در استانهای قزوین و زنجان، خاطرنشان كرد: با توجه به تاسیس بیمارستان‌های مجهز و کلینیک‌های ویژه و استقرار تجهیزات آزمایشگاهی در مراکز درمانی شهرستان‌ها، برنامه ریزان و مسئولین استانی و محلی باید به سمتی حركت كنند که بيماران بتوانند اكثر خدمات درمانی خود را در استان‌ها و شهرستان‌های خودشان دريافت كنند، دراين راستا می‌توان از اعزام بیمار به تهران خودداری کرد.

معاون کل وزارت بهداشت بيان كرد: اعزام بیماران به تهران موجب افزایش هزینه ها و اتلاف وقت بیماران می شود.

حریرچی تصریح کرد: یکی از نتایج استقرار نظام ارجاع این است که حداقل 60 تا 80 درصد اقدامات درمانی در شهرستان‌ها و 90 درصد نيز در مرکز استان انجام شود و فقط در موارد بسیار خاص، نادر و فوق تخصصی بيماران به تهران اعزام شوند.

اعزام بیماران به پایتخت باید به حداقل برسد  

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی هایی در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی در استانها و همچنين با ورود بیمه ها، اعزام بیماران به حداقل برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: مهمترین اقدام فراهم آوری شرایطی برای ایجاد نظام ارجاع و همچنین بسترسازی های متعددی جهت تغییر فرهنگ مردم و افزایش اعتماد مردم به متخصصین جوان در شهرستانها است چراکه منجر به افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود و از طرفی به تحقق هدف ما نيز كمک می‌كند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار