محققان رباتی طراحی کرده اند که اتومبیل را به پارکینگ می‌برد، این ربات با هدف قرار دادن خودرو در جایگاه مخصوص ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت کشور و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود. در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازیم.

رباتی هوشمند که ماشین شما را پارک می‌کند

به تازگی محققان موفق به طراحی رباتی شده اند که می‌تواند اتومبیل را به پارکینگ برده و آن را پارک کند. این ربات هوشمند با هدف قرار دادن خودرو در جایگاه مخصوص ساخته شده است و به کمک سنسورهایی مخصوص جایگاه هریک از خودروها را شناسایی می‌کند؛ هنگامی که افراد وارد پارکینگ می‌شوند لازم نیست به دنبال جای پارک بگردند، تنها کافی است از اتومبیل پیاده شده و از درب پارکینگ خارج شوند. در این زمان ربات هوشمند وارد عمل شده و ماشین شما را پارک می‌کند.

از رباتی که کار را برای رانندگان را راحت کرده است تا هوشمندترین متری که روی تلفن همراه نصب می‌شود

کاربردی ترین متری که روی تلفن همراه نصب می‌شود

گروهی از دانشمندان توانسته اند گجتی کوچک را طراحی کنند که می‌تواند تبدیل به متر لیزری شود، این وسیله هوشمند برای مهندسان، طراحان و مشاوران املاک بسیار مفید خواهد بود، زیرا آنها آن ها را از حمل یک متر در هر جایی بی نیاز می کند. حالا تنها با داشتن تلفن همراه می‌توان فعالیت های مخصوص را انجام داد، از سوی دیگر از آن جایی که مترهای لیزری در بازار به سختی پیدا می‌شوند، به کمک نصب این گجت هوشمند روی تلفن همراه، دیگر نگرانی بابت در دسترس نبودن مترهای لیزری از بین خواهد رفت.

از رباتی که کار را برای رانندگان را راحت کرده است تا هوشمندترین متری که روی تلفن همراه نصب می‌شود

هندزفری مخصوص ساخته شد

دانشمندان موفق به ساخت یک هندزفری کاملا هوشمند شده اند که فعالیت هایی مخصوص مانند کم و زیاد کردن صدا را برعهده می‌گیرد و از میان چهار سطح صدا یکی را برای شما انتخاب می‌کند. از ویژگی های دیگر این هندزفری می‌توان به قابلیت شنوایی صدای اطراف محیط اشاره کرد یعنی امکان شنیدن صدای اطراف را از شما نمی‌گیرد.

از رباتی که کار را برای رانندگان را راحت کرده است تا هوشمندترین متری که روی تلفن همراه نصب می‌شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.