کوتاه کردن زمان بازگشت ارز به نفع صادر کنندگان است؟

کاهش سه برابری مدت زمان بازگشت ارز شوک بزرگی هم به تولیدکنندگان و هم به صادرکنندگان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید مهدی صادق کارشناس اقتصادی در خصوص کوتاه کردن مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات بیان کرد: کوتاه کردن زمان بازگشت ارز به نفع صادر کنندگان نخواهد بود، زیرا زمان بندی تجارت بین المللی بسیار دقیق است و ما با یک تصمیم نمی‌توانیم در این زمان بندی‌ها اخلال ایجاد کنیم و این زمان را تا ۳ برابر کاهش دهیم.

وی افزود: از این تصمیم می‌توان برای صادر کنندگان و تولید کنندگان به عنوان یک محدودیت یاد کرد، زیرا این حوزه‌ها تحت فشار سنگینی قرار خواهند گرفت.


بیشتربخوانید :سرنوشت ارز صادراتی 4200تومانی چه شد؟+ آمار


این کارشناس اقتصادی در رابطه با تاثیر این اقدام بر دولت تصریح کرد: این تصمیم بیشتر به نفع دولت است زیرا ارز ناشی از صادرات را زودتر و راحت‌تر به چرخه‌ی اقتصاد باز می‌گرداند، حجم مبادلات در داخل کشور را افزایش می‌دهد و مبالغ ناشی از صادرات مطمعن‌تر به کشور باز می‌شود.

صادق خاطر نشان کرد: به دلیل برنامه ریزی‌های دقیقی که در ابتدای صحبت به آن اشاره شد و همچنین با توجه به بازگشت تحریم ها، موانع بین المللی پیش روی این تصمیم دولت قرار خواهد گرفت.

این کارشناس در انتها اظهار کرد: یک باره مدت زمان را سه برابر کاهش دادن شوک بزرگی هم به تولیدکنندگان و هم به صادرکنندگان است و اگر این اقدام به صورت تدریجی انجام بگیرد معقول‌تر است، زیرا طرفین خود را به راحتی با شرایط تطبیق می‌دهند.

منبع: میزان
انتهای پیام/

زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات باید تدریجی کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.