عجیب‌ترین دلایلی که شما را دچار سردرد می‌کند!

سردرد یکی از شایع‌ترین شکایتهای بیماریها است که در بیشتر موارد عللی خوش‌خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از خوراکی ها هستند که از روش دودی شدن یا با ماندن در گوشه ای خوشمزه تر می شوند. استفاده از پنیرها که از کپک به دست می آیند یا استفاده از ماهی دودی می تواند باعث بروز سردرد شود. این مواد دارای سولفت هستند که رگ های خونی را مسدود می کنند که مانع از رسیدن خون به سر می شود.
 


وقتی درد همه سر را فرا می گیرد دیگر انسان قادر به هیچ کاری نیست، این لحظات دقیقا احساس آن را دارید که یک پتک را کسی برای انتقام جویی آنچنان بر سر شما کوبیده است که حتی پتک شکسته و سر دردش برایتان باقی مانده است. بی احتیاطی در هر موردی می تواند سردرد را به همراه داشته باشد اما برخی مواقع به طرز عجیبی سردرد به سراغ شما می آید.

** غذاهای مانده و دودی

برخی از خوراکی ها هستند که از روش دودی شدن یا با ماندن در گوشه ای خوشمزه تر می شوند. استفاده از پنیرها که از کپک به دست می آیند یا استفاده از ماهی دودی می تواند باعث بروز سردرد شود. این مواد دارای سولفت هستند که رگ های خونی را مسدود می کنند که مانع از رسیدن خون به سر می شود. با استفاده نکردن از این غذاها سردرد شما نیز به سرعت خوب خواهد شد.

** تعطیلات

شاید به نظر شما خیلی عجیب باشد که تعطیلات دلیلی برای سر درد باشد که این بستگی به روش گذران تعطیلات دارد. اگر شما از جمله افرادی هستید که آخر هفته ها و تعطیلات را بیشتر دوست دارید در رختخواب بگذرانید این مشکل حتما به سراغتان خواهد آمد. پزشکان اعتقاد دارند که اگر شما بیش از حد زمان خواب بدنتان استراحت کنید دچار سردرد خواهید شد چرا که مغز شما بیدار شده است اما نمی تواند کاری انجام دهد.

** پمپ بنزین

گاهی اوقات حساسیت ها به یک بوی خاص می تواند باعث بروز سردرد شود. بوی بنزین، عطر و تنباکو مهمترین بوهای آلرژی زا هستند که در میان ان ها بسیاری از مردم دنیا با استشمام بوی بنزین دچار این مشکل میشوند. این سردردهای حساسیتی می توانند به حدی کشنده باشند که فرد حتی نتواند لحظه ای چشمانش را بببند.

** مدل مو

دلیلی عجیب اما واقعی برای سردرد را می توان مدل مو دانست البته این مشکل بیشتر ممکن است برای خانم ها پیش بیاید ولی در آقایانی که از موادی مانند تافت و ژل استفاده می کنند نیز وجود دارد. خانم هایی که خیلی محکم موهای خود را می بندند مواردی هستند که کثرت دیده می شود دچار سردردهای شدید می شوند.

** یک روز آفتابی

قدم زدن در هوای آزاد در یک روز با آفتابی درخشان شاید کمی لذت بخش باشد اما همیشه اگر مدتش بیشتر از حد مجاز دو ساعت شود می تواند سردردهای بی امانی را ایجاد کند. اشعه خورشید با توجه به موادی که دارد وقتی به سر شما برخورد می کند وارد سر شده و بر روی رگ های خونی تاثیر می گذارد همین باعث به وجود آمدن سردردهای مختلف خواهد شد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.