استاندار خراسان رضوی :

هشت سال دفاع مقدس ما تکرار عاشورایی دیگر در زمان حاضر بود/مردم باید بر آرمان ها وارزشهای انقلابی و استقلال خواهی خود ایستادگی کنند

مردم باید بر آرمان ها وارزشهای انقلابی و استقلال خواهی خود ایستادگی کنند
استاندار خراسان رضوی گفت : صحنه هشت سال دفاع مقدس و درسهای برگرفته از عاشورا را باید با صحنه نبرد جدید ترجمان کنیم و رهروان خوبی برای سلحشورانی که با جان خود حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند باشیم .
 
به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد گفت: هشت سال دفاع مقدس احیا کننده آموزه های نهضت عاشورا ، آزادگی، عدالت طلبی ، حق خواهی ،غیرت ، شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالم و تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران امروز است

وی افزود: آموزه هایی عاشورایی و انقلابی که بر پایه آنها امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در مقابل استکبار و ژاندارم او در منطقه به پیروزی رساند و امروز 40 امین سال پیروزی این انقلاب را پیش رو داریم .

استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی به سر می بریم که برخی آرزو می کردند و همچنان آن این آرزو را در سر می پروانند که ملت بزرگ ایران 40 امین سال پیروزی انقلاب را نبینند .

رشیدیان افزود: ملت، کشور، رزمندگان و قوای مختلف ما تحت زعامت مقام معظم رهبری با قوت و قدرت پای ارزش های نظام اسلامی ،نظامی برآمده از ایثارگری جانبازان و آزادگان ، خون شهدا و مقاومت و ایستادگی های اقشار و گروه های مختلف ، ایستاده است.

وی گفت: امروز علی رغم تمامی دشمنی ها به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس ،نظام جمهوری اسلامی پرقدرت تر از همیشه در منطقه حضور دارد ،حضوری گسترده که همراه با ملت های مظلوم منطقه و همراهی با آنان است ودر سایه این اقتدار امروز این نظام و کشور و ملت می تواند سرافراز و سربلند از منافع خود در جای جای عالم دفاع کند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: همه دشمنی ها و محاصره ها و فشارها با اتکا به ارزش های الهی و عاشورایی و خودباوری و درسایه رشد خلاقیت و تثبیت و معرفی ارزش های انقلاب اسلامی فرصتی شد به شکلی پرتوان تر و مستحکم تر در منطقه بدرخشد وبه جایی برسد که استکبار و ظالمان جهان از ترس آن شب آرام ندارند.

رشیدیان افزود: هشت سال دفاع مقدس نشان داد یک ملت به تنهایی و فقط بر اساس آموزه های عاشورایی می تواند در مقابل تمامی قدرتهای جهان بایستد و در واقع هشت سال دفاع مقدس ما تکرار عاشورایی دیگر در زمان حاضر بود و ملت ما نشان داد درسهای عاشورا را به خوبی آموخته و به جای خود به بهترین شکل ادا می کند.

وی گفت: امروز درسهای مکتب هشت سال دفاع مقدس عاشورایی ما درسنامه آزادخواهان جهان است زیرا مبارزه با باطل و ظلم زمان و مکان ندارد و بزرگ پیام عاشورا استقرار مبارزه با ظلم است .

استاندار خراسان رضوی افزود: روزی دشمن از جبهه های داغ و با سلاح های جنگی به ما تهاجم می کند و روزی دیگر با زر و تزویر این عداوت را ادامه می دهد چنانکه اینک از حربه تحریم های اقتصادی استفده می کند و به صراحت راهبرد خود را فشار از پایین و اختلاف در بالا اعلام می کند.

رشیدیان در ادامه گفت: مادر زمانی هستیم که باید درسهای برگرفته از عاشورا رادر صحنه مبارزه جدید ، به کار ببندیم و اینک صحنه ایستادگی در برابر فشارها و تحریم های اقتصادی و ایستادگی در برابر مالکان زر و زور وتزویر است .

وی افزود: باید در مقابل مشکلات اقتصادی و فشارها و عداوت های بیشمار دشمن ، همه ملت در کنار هم متحد و یکدل تحت زعامت رهبری برای بهره گیری از سرمایه های و ظرفیت های ملی و دفاع از ارزش های انقلابی ، دینی ،آزادگی و استقلال و کرامت خود بایستیم و از اتحاد ، اعتماد و امید و کیفیت زندگی مردم دفاع کنیم .

به جای حاشیه سازی به دنبال راهکار های علمی برای رفع مشکلات  باشیم

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز صحنه دیگری از دفاع مقدس و کارزاری برای ملت و دولتمردان ماست و باید از حاشیه سازی بپرهیزیم و در کنار هم برای دفاع از حیثیت ، استقلال و کرامت این ملت و ارتقا کیفیت زندگی آنان متحد و یکدل در جهت پیشرفت حرکت کنیم.

رشیدیان افزود : باید به جای حاشیه سازی و مقصر جلوه دادن یکدیگر ، به دنبال شناسایی و ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکلات مردم و دفاع از آنان در برابر این جنگ اقتصادی باشیم و فشارها اقتصادی برمردم را کاهش دهیم.

وی گفت : باید بهره وری را در زندگی و کارها افزایش دهیم و هزینه ها را کاهش و شرایط زندگی را برای مردممان بهتر کنیم .
 
انتهای پیام // ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.