خواسته‌های عجیب و غریب تروریست‌های «الاحوازیه»/چرا جدایی‌طلبان «آبادان» را «عبادان» و «خرمشهر» را «محمره» می‌نامند؟

در این گزارش به روند پیدایش گروهک تروریستی «الاحوازیه»، ادعاها و خواسته های عجیب و غریب آنها در اوایل انقلاب می‌پردازیم.

///به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوانامروز صبح وقتی خبر حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رژه ۳۱ شهریور در اهواز اتفاق افتاد بعد از مجروح شدن و به شهادت رسیدن جمعی از مردم نیروهای نظامی، مدت زمان زیادی طول نکشید تا مسئولیت این اتفاق تروریستی را گروهکی به نام الاحوازیه بر عهده بگیرد؛ گروهکی تروریستی که به لطف پاسداران امنیت کشور، تا پیش از آن چندان اسمی از آن نشنیده بودیم. اما نکته قابل توجه اینجاست که قدمت فعالیت‌های این جریان تروریستی به چیزی نزدیک به ۳۰ سال پیش برمی‌گردد.

ایده جدایی‌طلب استان خوزستان را اولین بار یک گروهک به راه انداخت. این گروه در همان سال‌های اوایل انقلاب به رهبری «شیخ شبیر خاقانی» شکل گرفت و خواسته‌های عجیبی در مورد منطقه خوزستان را مطرح کرد؛ مثل اینکه خوزستان باید یک منطقه خودمختار باشد. با آغاز جنگ تحمیلی این گروهک دست به اقدام خرابکارانه‌ای زد و پس از مدتی نیز تحت‌الحمایه صدام حسین معدوم قرار گرفت.

از کشتار مردم خرمشهر تا ستون پنجم دولت صدام

این جریان تروریستی در همان سال‌های اولیه انقلاب هم برای رسیدن به اهدافش ‌با بمب گذاری و حملات تروریستی تعداد زیادی از مردم خرمشهر را به شهادت رساند. که پس از برخورد اطلاعات و امنیتی با عوامل آن، بخش قابل توجهی از آنان به کشور عراق و بعدها به انگلستان و هلند فرار کردند. در زمان جنگ تحمیلی نیز اعضای این گروهک تروریستی فعالیت های جاسوسانه خود علیه ایران و به نفع رژیم بعث را پررنگ‌تر کرده و به مردم کشورشان خیانت کردند.

ادعای بازپس‌گیری خوزستان از فارس‌ها!

این گروه در حال حاضر نام خود را به «الاحوازی» تغییر دادند. آنها به فراخور فعالیت هایشان «آبادان» را «عبادان» یا «خرمشهر» را «محمره» می‌نامند و متعقدند که ایرانی‌ها طی تاریخ اسامی اصلی این مناطق را تغییر داده‌اند! این در حالی است که از قدیم الایام، مردمانی از نژادهای مختلف عرب، فارس، بختیاری و... توأمان جمعیت خوزستان را تشکیل داده و در صلح و صفا کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.


بیشتر بخوانید:ناگفته‌های یک شاهد عینی از حادثه تروریستی امروز اهواز/هدف اصلی ترور چه کسانی بودند؟


کشتن مردم خوزستان به بهانه دفاع از خوزستان!

گروهک تجزیه طلبی که حمله تروریستی امروز را برعهده گرفته خود را جبهه دموکراتیک مردمی اهواز می‌داند و نام جعلی الاحوازیه را بر خود نهاده، از سال ۲۰۰۵ فعالیت مخرب خود را تحت عنوان جدیدی آغاز کرده است. در سال‌های ابتدایی فعالیت این گروهک تروریستی، کنفرانسی تحت عنوان "نصرة الشعب العربی الأحوازی" (ترجمه فارسی: حمایت از مردم عرب اهواز) در قاهره برگزار شد که برخی از چهره‌های تاثیرگذار جهان عرب از مصر و عربستان در آن حضور داشتند. نام عماد عبدالغفور دستیار محمد مرسی و واعظ تکفیری شیخ محمد العریفی در شمار سخنرانان این مراسم که توسط شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز به صورت گسترده پوشش رسانه‌ای داده شد، دیده می‌شد.

این گروهک تروریستی که از بقایای یک جریان تجزیه‌طلب تشکیل شده است و ایدئولوژی نزدیک به آنها دارد، از سال ۲۰۱۵ نام خود را به "جنبش الاحوازیه" تغییر داده و اقدامات خرابکارانه‌ای را نیز انجام داده است.

ساعاتی پس از حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان که به شهادت بیش از ۱۰ تن از هموطنان‌مان منجر شد، فردی به نام "یعقوب حر النسطری" که خود را سخنگوی گروهک ترویستی الاحوازیه معرفی می‌کرد در گفتگو با تلویزیون فارسی‌زبان ایران‌اینترنشنال سعی کرد تا توجیهاتی برای این کشتار فجیع ارائه بدهد و آن را تنها راه برای گروهک خود بداند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

تروریستهای الاحوازیه رابشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چه متن موذیانه و طعنه آمیزی و چه عکس مسخره ای)البته این عکس احتمالا متعلق به غیر عرب است...(
اکسر خانواده شهدای عرب خوزستانی موافق و خواهان برگشت اسامی اصیل این شهر ها هستن ..یقین داشته باشید آیت الله خامنه ای یا ایت الله خمینی هم هنگام صحبت بزبان عربی با عربها از اسامی اصلی استفاده میکنند ...
حوادث خرمشهر سال ۵۸ به هیچ عنوان کاملا خشن نبود بلکه اقدامات فتنه گرانه و تحریکآمیز مدنی ملی گرای نظامی بود که به خشونت کشاندش.
کاری ک شما دارید میکنید مثل این میمونه پس فردایی افغانستان جزو ایران بشه افغانی های عزیز بیان ابادان بگن منابع نفت و گاز و اب و گندم و زمین و هویت و تاریخ این شهر متعلق ب ابا اجداد منه نه توی عباداکی محمره ای اهوازی یا شهروند فلاحیه ی عرب ......
از خدا بترسید و فتنه گری و خباثت نکنید نژادپرست نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد ایران عزیز زنده باد ایران اسلامی عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۱۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
ترور و کشتن انسانها هیچ توجیهی ندارد و باید قاتلین را مجازات کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
اگر یک بار ضربتی درست بر پیکری این خیانتکاران موزدور وطن فروش مظلوم کش کودک کش زده شود ودر همه جا پیگیر مجازات برایشان باشید که دیگه خیال همچین کاری نکنن درود بر وطن همیشه سرافرازم ایران
Seychelles
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
این تروریست ها را هر جا هستند پیدا کنید و به سزای اعمال کثیفشان برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
انتقام ایرانیان سحت خواهد بود قسم به باکری ها و همرزمانشان که خوزستان را از بعثی ها پس گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس که همه خائنین به وطن مزدور انگلیس هستند و از طرف او تامین مالی و اطلاعاتی میشوند.
آخرین اخبار