سرپرست استانداری کرمان گفت: به تعبیر یک نویسنده، اول مهر آغاز سرنوشت و قدرت یک ملت، آغاز دموکراسی، آزادی و توسعه یک کشور و ملت است.

اول مهر آغاز سرنوشت و قدرت یک ملتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان در مراسم نواختن زنگ مهر و ایثار و بازگشایی مدارس در کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: به تعبیر یک نویسنده، اول مهر آغاز سرنوشت و قدرت یک ملت، آغاز دموکراسی، آزادی و توسعه یک کشور و ملت است.

وی افزود: این تعبیر به این معنی است که جامعه آغاز تحول و ترقی از مدارس و دانشگاه‌ها را انتظار دارد و توقع دارد دانش آموزی که از مدرسه و دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر دانسته و عمل کند، محیط زیست را بهتر شناخته و حفظ کند و به سلامتی خود بیشتر توجه کند و مراوات اجتماعی را بهتر دانسته و عمل نماید.

فدایی تصریح کرد: همه این مسائل به موضوع مهم فلسفه تعلیم و تربیت و هدف آموزش و پرورش بر می‌گردد.

سرپرست استانداری کرمان با مطرح کردن اینکه چه هدفی برای آموزش و پرورش متصور هستیم؟ بیان کرد: برخی معتقد هستند آموزش و پرورش باید فرد را طوری تربیت کند که برای جامعه مفید باشد و گوشه‌ای از کار جامعه را به عهده بگیرد و نظریه دیگر این است که هدف تعلیم و تعلم، آموزش تفکر و روش اندیشیدن است.

فدایی بیان کرد: دولت نیز سعی خود را در حد امکاناتی که وجود دارد در زمینه تعلیم و تعلم انجام داده و طبق آمار در استان کرمان سرانه هزینه‌ای که دولت برای هر دانش آموز می‌کند، حدود ۳ میلیون تومان است که از متوسط شهریه مدارس غیرانتفاعی بیشتر است.

انتهای پیام /ح

اول مهرسرنوشت ساز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار