بهشت جای چه افرادی است؟/ آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز وارد بهشت شوند؟

بهشت، جایگاهی ویژه مقربان درگاه الهی است و هر آنکه خداوند را می شناسد؛ رسیدن به بهشت او را نیز در سر می‌پروراند.

بهشت، جایگاهی ویژه مقربان درگاه الهی است که شاید طالبان زیادی داشته باشد و این امر سبب می‌شود تا افراد تمام تلاششان را برای رسیدن به چنین جایگاه رویایی انجام دهند و به نوعی وارد بهشت خداوند شوند. اما سوالی که پیش می‌آید این است؛ آیا غیرمسلمانان نیز جایگاهی در بهشت دارند و یا اصلا اینطور بپرسیم که بهشت دقیقا جای چه افرادی است؟

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به جمع آوری اطلاعاتی پیرامون این سوالات کرده است که پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

بهشت جای چه افرادی است؟ / آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز وارد بهشت شوند؟!

بهشت جای کیست؟

با توجه به اینکه دین اسلام بهترین دین نزد خداوند است، آیا از ادیان دیگر مانند مسیحی و یهودی نیز کسی به بهشت می‌رود؟

آیا همه شیعیان؛ چه گنه کار و چه بی گناه در آخرت به بهشت می‌روند؟


بیشتر بدانید: منطقه ای ناشناخته بین بهشت و جهنم را می شناسید؟


قرآن و روایات به طور صریح اعلام می‌دارد که تنها اسلام و تشیع که همان حقیقت اسلام ناب است، از افراد پذیرفته می‌شود و این به معنای آن نیست که همه شیعیان اسمی وارد بهشت می‌شوند.

افراد دیگر ادیان و مذاهب، به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر یک حکمی جداگانه دارند:

  1.  با اسلام و تشیع آشنا شده، ولی به دلیل تعصّب یا عناد و لجاجت از پذیرفتن آن سر باز می‌زنند؛ چنین افرادی به فرموده قرآن کریم، اهل جهنم می‌باشند.
  2.  با اسلام و تشیع آشنا نیستند، ولی در جهالت خود مقصرند؛ یعنی از وجود دینی به نام اسلام یا مذهبی به نام تشیع مطلع بوده، ولی با وجود همه امکانات و شرایط لازم، برای جست وجوی حقیقت اقدامی نمی‌کنند. چنین افرادی در حد تقصیر خویش، روز قیامت مجازات می‌شوند.
  3.  با اسلام آشنا نیستند و در جهالت خود نیز تقصیری ندارند؛ بلکه یا اصلاً به گوششان نخورده یا آن که امکان تحقیق و پژوهش برای آنان وجود نداشته است و تنها آن چه را به آن‌ها رسیده - مثل مسیحیت - قبول کرده و به آن عمل نموده اند. چنین افرادی اهل جهنم نیستند و خداوند آنان را مشمول عفو و رحمت خود قرار می‌دهد و اعمال آن‌ها را با میزان حقیقت خواهی آنان و آن چه فکر می‌کردند حق است، می‌سنجد.

بیشتر بدانید: چرا بهشت یک در بیشتر از جهنم دارد؟


بهشت جای چه افرادی است؟ / آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز وارد بهشت شوند؟!

در توضیح مطالب بالا که از آیات و روایات استفاده می‌شود، نکات زیر ضروری است:

  • ۱. مردم بر حسب وضعشان در برابر وعده خداوند متعال، به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ مؤمنان، کافران، مستضعفان، مرجون لامرالله.

مؤمنان افرادی هستند که به خداوند ایمان آورده اند و جایگاهشان بهشت است؛ البته افراد این گروه دارای درجاتی هستند که از آن‌ها به «مخلصین»، «سابقون» و «اصحاب یمین» یاد می‌شود.

کافران کسانی هستند که از روی علم، حق را شناخته اند؛ ولی به علت عناد و لجاجت از آن سر بر تافته اند. این گروه مقصرند و جایگاهشان به طور حتم جهنم است. این گروه نیز دارای درجاتی هستند و براساس شدت ستیزه جویی در طبقات جهنم قرار می‌گیرند.


این مطلب را از دست ندهید: شکل درهای بهشت و جهنم چگونه است؟


گروه مستضعف و مرجون الی الله نیز کسانی اند که دارای عذرند؛ یعنی اگر نتوانسته اند به دین حق بپیوندند و بدان عمل بکنند، به لحاظ تقصیر یا کوتاهی کردن آنان نبوده است؛ بلکه از جهت یک سلسله عواملی بوده که از اختیار آن‌ها خارج بوده است. همین عوامل، موجب جهل یا غفلت و یا عمل نکردن آنان به دستورات دین اسلام شده است. بدیهی است که چون در این صورت، ترک به اختیار آدمی مستند نبوده و معلول عوامل خارج از اختیار اوست، برای آدمی نه نفعی خواهند داشت و نه ضرری و مرجع کار چنین کسانی، خداوند خواهد بود و خداوند به نحوی که حکمت و رحمتش ایجاب کند، عمل خواهد کرد.

  • ۲. آیات ۹۶ تا ۹۸ سوره نساء بر مطلب یاد شده، دلالت می‌کند. خداوند در آن آیات، عذر افراد را به دلیل مستضعف بودن با شرایطی قبول کرده است.

خداوند در آیه ۱۰۶ سوره توبه نیز کار این گونه افراد را به خود احاله کرده است. مراد از مستضعف در این جا فقر اقتصادی نیست؛ بلکه ضعیف نگه داشته شده، از جهت دسترسی به منبع هدایت است. این است که در آیات سوره نساء جمله «لا یستطیعون حیله و لا یهتدون سبیلا». به عنوان شرط و علت عذر برای مستضعفان ذکر شده است. از این صفت می‌توان دریافت که علت معذور بودن، همه جا و به طور عموم، راه و چاره نداشتن است که شامل جاهل غافل و غیر معاند هم می‌شود. افزون بر اینها، آیه ۲۸۶ سوره بقره نیز بر همین گفته دلالت دارد؛ زیرا در ذیل آیه فوق، این مطلب آمده که انسان، هر چه خوبی کرده، به نفع او و هر چه بدی کرده، بر ضرر اوست. به طور روشن، مفهوم سخن فوق این خواهد بود که اگر چیزی به اکتساب - یعنی آن چه مسئولیتش به عهده خود شخص است - مستند نباشد، گناه و مسئولیتی برای انسان نخواهد داشت.

  • ۳. به عقیده علامه طباطبایی، معنای مستضعف، علاوه بر این افراد ساکن در سرزمینی را که بر اثر نبودن دانشمند، راهی برای قرار گرفتن دین اسلام در آن جا نیست، شامل می‌شود.

همچنین فردی را هم که ذهنش به یک مطلب حق منتقل نشده و فکرش به حق راه نیافته است نیز شامل می‌گردد؛ یعنی شامل شخصی هم می‌شود که به حق رهبری نشده و در عین حال از کسانی است که با حق عناد ندارد، بلکه طوری است که اگر حق برایش واضح گردد، از آن پیروی خواهد کرد؛ ولی به عوامل مختلف حق برای او مخفی مانده است و چنین کسی جزء افراد مستضعف خواهد بود؛ زیرا آدم غافل قدرت ندارد و با چنان جهالتی هم نمی‌شود راهی به حقیقت یافت.


این مطلب را از دست ندهید: علت خلق جهنم چه بود؟ / جهنم چه زمانی خلق شد؟!


آیا غیر مسلمانان هم به بهشت می‌روند؟

در مورد قیامت و محاسبه اعمال پیروان غیر اسلامی لازم است گذرا اموری را متذکر شویم،

بدین شرح

  • ۱ - دین حق در هر زمانی یکی بیش، نیست، بنابر این معنا ندارد بعد از بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و با توجه به خاتمیت آن حضرت، دینی غیر از اسلام مورد قبول درگاه خداوندی باشد (و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه)
  • ۲ - رستگاری در جهان آخرت به دو چیز (عمل صالح و اعتقاد راستین به خدا) وابسته است. اگر فردی از عمل پسندیده بهره ‏مند باشد و نسبت به مبدأ و قیامت باوری درست داشته باشد و به تعبیر قرآن از قلبی سلیم بهره‏ مند باشد، در قیامت رستگار می‏ گردد. "یوم لا ینفع مال و لا بنون إلّا من أتی اللَّه بقلب سلیم".
  • ۳ - در جهان بینی اسلامی این باور آمده است که خداوند با بندگانش به عدل حکم می‏ کند و به متقضای آن عذاب الهی بعد از اتمام حجت است، یعنی خداوند حکیم و عادل بعد از آن که راه حق را برای انسان‏ها تبیین نمود (توسط حجت ‏های باطن و ظاهری) آن گاه آنان را به حساب و کتاب عمل فرا می‌خواند. (ماکنا معذّبین حتی نبعث رسولاً). به مقتضای این آیه کسانی که حجت بر آنان تمام نشده است و نتوانستند دین حق را بشناسند و در نتوانستن تقصیری نداشتند، از این جهت مشمول عذاب الهی قرار نمی ‏گیرند.

بیشتر بدانید: چه کسانی از جهنم به بهشت می‌روند؟


  • ۴ - در فرهنگ اسلامی کفر چند معنا دارد که یکی از آن‏ها عناد و انکار حقایق است و این در قیامت باعث عقوبت می‏گردد، نه کفری که از روی نادانی و از قصور و استضعاف فکری باشد که در این صورت ممکن است مشمول رحمت الهی قرار گیرد.
  • ۵ - هر فعلی دو جنبه دارد: یکی از جهت وجود خارجی آن و دیگری از جهت وجود داخلی یا انگیزه فاعل و نیّت. فعلی که از هر دو جهت خوب و ارزشمند باشد، یعنی هم از حُسن فعلی بهره‏ مند باشد (مانند خدمت به مردم) و هم از حُسن فاعلی (یعنی با انگیزه الهی و به خاطر خدمت به مردم)، چنین فعلی آدمی را در قیامت رستگار می‏ کند. حال اگر عملی از غیر مسلمان از حُسن فعلی و حُسن فاعلی بهره ‏مند باشد، به مقتضای حکم عقل و روایات اسلامی احتمال نجات در این گونه افراد وجود دارد.
  • ۶ - یک سری امور ممکن است اعمال پسندیده را نابود کند که از آن‏ها به "حبط اعمال" یا آفت اعمال یاد می ‏شود، ممکن است غیر مسلمان کار خوبی انجام دهد و در پی حق باشد، ولی بعد از آن با ارتکاب یک سری امور، اعمال خوب گذشته ‏اش را نابود کند.

این مطلب را از دست ندهید: چرا انسان در بهشت و جهنم جاودان می‌شود؟


بهشت جای چه افرادی است؟ / آیا امکان دارد که غیرمسلمانان نیز وارد بهشت شوند؟!

با بیان این امور می ‏گوییم:

اگر بعد از بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) غیر مسلمان (اعم از یهودیان، مسیحیان و دیگران) که:

  • اولاً: در پی شناخت و یافتن دین حق برآیند، نه در پی انکار و عناد، و بدون این که تقصیری داشته باشند، نتوانند به حقانیت دین اسلام نایل گردند.
  • ثانیاً: با شناختی که به حقانیت دینشان دارند، حال دینشان دین حضرت مسیح باشد یا دین حضرت عیسی و یا غیر آن به دستور‌های آن نیز پای بند باشند.
  • ثالثاً کار‌هایی که انجام می‏دهند، هم از حسن فعلی بهره ‏مند باشند و هم از حسن فاعلی.
  • رابعاً: بعد از آن کار‌های نیکشان به آفت‏ ها (یعنی حبط اعمال) دچار نشده باشد: در این صورت این گونه افراد که به تعبیر شهید مطهری مسلمان فطری هستند) بعید نیست در آخرت در زمره نجات یافتگان از دوزخ قرار گیرند. این به مقتضای عدل و حکمت خداوندی است که روایات اسلامی این سخن را تصدیق می‏ کند.

شهید مطهری در این باره می ‏گوید:


این مطلب را از دست ندهید: شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی در آن هستند؟


"اگر کسی دارای صفت تسلیم باشد و به عللی حقیقت اسلام بر او مکتوم مانده باشد و او در این باره بی تقصیر باشد، هرگز خداوند او را معذّب نمی‏ سازد، او اهل نجات از دوزخ است" نیز گفته است:

"به نظر من اگر افرادی یافت شوند که نیکی به انسان‏های دیگر و حتی نیکی به یک جاندار اعم از انسان یا حیوان را بدون هیچ چشم انتظاری انجام دهند و حتی در عمق وجدان خود از آن جهت خدمت نکنند که چهره خود را در آیینه وجود محرومین می‏بینند، یعنی ترس از این که روزی چنین سرنوشتی داشته باشند عامل محرک آن‏ها نباشد، بلکه طوری انگیزه احسان و خدمت در آن‏ها قوی باشد که اگر بدانند هیچ گونه سودی عاید آن‏ها نمی‏ شود، حتی یک نفر هم از کار آن‏ها آگاه نمی‏ گردد و احدی به آن‏ها یک "بارک اللَّه" هم نخواهد گفت، باز هم آن کار خیر را انجام می ‏دهند و تحت تأثیر عادت و امثال آن هم نباشد، باید گفت:

در عمق ضمیر این انسان‏ها نوری از معرفت خداوند هست و به فرض این که به زبان انکار کنند، در عمق ضمیر اقرار دارد، افکارشان در واقع و نفس الامر انکار یک موهومی است که آن را به جای خدا تصور کرده‏ اند و یا انکار یک موهوم دیگری است که آن را به جای بازگشت به خدا و قیامت تصور کرده ‏اند، نه انکار خداو معاد واقعی... بنابر این بعید نیست که این گونه کسان واقعاً و عملاً در زمره اهل کفر محشور نگردند، هر چند لساناً منکر شمرده می‏ شود، واللَّه اعلم"

انتهای پیام/

برچسب ها: بهشت ، آخرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
IC
۱۳:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
وخداوند اگر بخشنده مهربان باشد حتما بندگان خود را حتی اگر جنایت کرده باشند به بهشت خواهد برد. خانه پیشین بشر بهشت بوده وهست وخواهد بود !
United States of America
پناهی سلام
۰۳:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مرسی از شما آیا کافرکه دراین دنیا است بعدازمردن
ان میتوانم نماز وروزهای آن را بدهیم. درآن دنیا به بهشت برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خداوندا مرا عمل بهشت نیست و طاقت دورخ ندارم.
اکنون کار به فضل تو افتاد.
تنها جمله ای که در قیامت میتوان گفت!
Iran (Islamic Republic of)
خدا
۱۶:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آیا هر کسی با توجه به دینش مجازات میشه
یعنی مسلمان رو به خاطر دینش ک باید حجاب داشته باشه و نداشته مجازات میکنن
آما مثلا یک فردی ک دین بودا یا مسیح و .. ...... داره رو با توجه به دینش
مجازات میکنن؟
خیلی برام سواله لطف میکنید جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام .ممنون از مطالب خوبتون.باید بدونیم که در رابطه با معاد و سرنوشت انسانها باید بر اساس آیات و روایات صحبت بشه.و اینکه آیا فقط با اسلام میشه بهشتی شد یا با ادیان دیگه هم میشه حتی اگر از دین اسلام هم با خبر باشند.این ها رو باید با سند و منبع ثابت کرد.متا سفانه بعضی از دوستان نظرات شخصی شون رو‌میگن و کاری با روایات ندارن .چون به نظر اونا با هر دینی و از هر راهی میشه به خدا نزدیک شد و از خدا تشکر کرد پس همه دینها درستن و دیگه جهنم معنایی نداره.نه عزیزم این طور نیست.چرا در مورد دینمون تحقیق نمیکنیم تا حقیقت رو پیدا کنیم و در مورد مسئله ی به این مهمی از خودمون نظر ندیم.اینکه کسی به جهنم اعتقادی نداره خوب دلیل و مدرکش چیه.بر اساس کدو آیه و روایت.جوابش اینه که چون خدا مهربرنه پس بندش رو عذاب نمیکنه.شما که از مهربونی خدا با خبر هستید آیا از قهار بودن و شدید العقاب بودن خداوند چیزی نشنیدید؟؟!!اینها همه توجیه هست برای آرام کردن نفس گنهکارمون وگرنه هرکس در وجدانش میدونه چیکاره هستش.وچی درسته و چی غلط
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام این متن باور منه و قصد توهین به عقیده دیگران رو ندارم ( خدا خدای همه است خدا عاشق تک تک مخلوقاتشه از جمله انسان ها همه قبول داریم ذره ای از مهر خداوند در دل مادران وجود داره همین ذره ناچیز ی دنیا عشق و علاقه بین مادر و فرزند به وجود میاره یک مادر واقعی هیچوقت به فرزند خودش اسیب نمیزنه و حاضره جونش رو فدای فرزندش کنه برای همین به وجود آتش در اون دنیا اعتقادی ندارم و قطعا خبری از سرب داغ هم نیست خدا بنده اش رو شکنجه نمیکنه چون در اون دنیا جسم معنایی نداره و خدا بینهایت مهربانه و بینهایت بزرگ که در فهم من و شما نمیگنجه ، بنظرم اتش ما هستیم و اعمالمون به شخصه ایمان دارم به وجود خدا و بنظرم همین کافیه اینک تو با عقل و قلبت بپذیری اون قدرت رو ، اون عظمت رو و همین کفایت میکنه حالا به هر نحوی میشه شکر گذار بود ، نماز خوندن کلیسا رفتن دعا کردن یاد خدا بودن این ها ذره ای تفاوت نداره همه قابل احترامند مهم قلبه و هر کسی از ی راهی به خدا نزدیک میشه ، خدا رو باید از روی احترام یاد کرد نه از روی ترس خدا هیچ قبری رو برای بنده اش تنگ نمیکنه مرگ یعنی ارامش ابدی مرگ زندگی دوباره است جایی که عمیقا به اشتباهاتمون پی میبریم و رشد میکنیم و به کمال میرسیم در انتها به بهشت هم راه پیدا میکنیم ، چ دور چ نزدیک مقصد همه ی ادما بهشته و خداوند بخشنده و مهربان است و هر کاری از او ساخته است هر کاری ، و در اخر بیاین صادق باشیم ریا نکنیم یواشکی دل ادما رو شاد کنیم به همه ی ادما عشق بورزیم قضاوت نکنیم عاشق باشیم و خیانت نکنیم انسان باشیم همین...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
متوجه نمیشم بعضی از ما خدارو یک شخص میشناسیم .
خدا عشقه ، خدا وجودیت ما هستش
هر چیزی که از بهشت و جهنم میشنویم داره کلیت مارو خلق میکنه و نشون میده ، ما با اعمال خودمون جهنم ویا بهشت خودمون رو میسازیم ، وقتی که نماز میخونی داری کاری میکنی برای تشکر از خدا ، وقتی که میری کلیسا داری تشکر میکنی از خدا ، وقتی فقط میشینی با خدا حرف میزنی داری تشکر میکینی از خدا
Iran (Islamic Republic of)
صالح دانا
۱۰:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یک نکته : چرا جمع میزنی؟؟
تو خودت کافری به ما چه ربطی داره؟
خداوند سبحان از نور است و برتر از همه هستی
چشم و گوش و جسم ندارد اصلا نیازی به ان ها ندارد. چون که بی نیاز است
خدا خالق است و ما مخلوق او هستیم
و روز قیامت سرنوشت افراد مشخص خواهد شد
از اثر انگشت متفاوت گرفته تا نظم کهکشان نشان از قدرت بی نهایت اوست
و روز حساب حق است و سرنوشت همه مشخص خواهد شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خدایار
۰۰:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
بهشت جایگاه انسانهای پاک سرشت است .. ، هرکسی در چهارچوب اعمالش جایگاهی در زندگی بعد از مرگش دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یکی نیست با شما صحبت کنه
ای بنده خدا تو چیکار با بقیه داری؟؟
اصلا همه مردم خودشون رو بندازن تو چاه؟؟ تو هم باید بری تو چاه؟؟
خودت بنده خدا باش. با بقیه کاری نداشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
سلام
من یکی رو میشناختم که توی کشور اسلامی بود اما قبلا نماز و کارهای خوب میکرد
اون دوست داشت خواننده بشه و نماز اینا از اون ببد نمی خوند
من یه سوال داشتم کسی که نماز نخونه و روزه اینا نگیره ولی به بچه های فقیر کمک کنه و اینا اونم میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
بله چون به دستور خدا عمل نکرده شیطان که یکی از فرشتگان بود ویک سجده آن هم به انسان نکرد جهنمی شد ولی وای به حال وروز ما که روزی چند بار سجده نمی‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ببخش منو خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خیلی مطالب خوب سرشارازپندوهشداراست.اما کسی که خصلت و ویژگی شوخ طبع داره ومیخادشوخی بکنه اماازطرف شوخی دراین دنیا به معنای اینکه خودمون راتوجیه کنیم چیزخاصی نیس امادران روزاخرت ازماهمان شوخی رابازخواست کنندخدانمیتونه طلب بخشش کنه یاهرکار دیگری درحدعرف من خودم سنی ندارم ودوسدارم از سن کم به پایین تمامی رفتارو اخلاق و کمک رسانی به مردم وجامعه ام راانجام بدم البته نگفتم ریابشه اما یه سری ازجماعت ارزش کمک کردن رانمیدانندوچشم سواستفاده گر نگاه میکنند.ممنونم ازاینکه جزئی ازمطالب راگفتم خوندید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
تا حالا هیچکس و هیچ مرجعی نتونسته منو در این مورد قانع کنه .در حقیقت یه جوری زیرش در می رن حالا دلیلش چیه خدا میدونه واقعا سوال خیلی مهمی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
پاسخ رو بالاتر در 10 خط فرستادم
لطفا بخونیدش
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
انشالله همه ی مومنان که سعی خودشونو کردن که تا اخره عمرشون خوب و باکمال و باعدالت بامحبت باشن.خدا بهشون ارامش وخوشبختی تواون دنیا بده
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر خدا و ایمان به او
هر کس در هر دینی باشد از اهل کتاب بخدا ایمان داشته باشد و در برابر او تسلیم شود مسلمان است
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۱:۰۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۲:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
مطالب مفید بود اما یه سوال کسی که میلیون ها نفر دوسش دارن و ممکنه دلیل زندگی و امیدواری و موفقیت خیلی ها باشه خیلی مهربون خوش اخلاق و خیرخواهه به همه احترام میزاره و هیچ تبعیضی قاعل نمیشه و کلی کار های خوب انجام میده اما خب رقصنده و خوانندس و دینش مسیحیه و مشروب میخوره مثل بقیه حکمش چیه؟یه حدی مجازات میشه و بعدش بع بهشت میره؟یا وارد جهنم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
وای خدا از سر تقصیر اتمون بگذر
Iran (Islamic Republic of)
كنيز فاطيما
۲۰:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
این مطلب بسیار بسیار برای من زیبا و تاثیر گذار بود و بهره بردم عمیقا از شما بابت جمع آوری و نشر این مطلب سپاس گزاری میکنم خداوند انشاالله به شما اجر جزیل عنایت فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۹
چه اعتماد به نفسی
Iran (Islamic Republic of)
قباد
۱۸:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
کاش یامن میرفتم پیش داییم درملکوت یااو می آمد پیش من. قبلا گفتم ارتباط زنده دارم با او سالها پیش شهید شده.صدایش از دیوار عبور میکنه. من افسردگی دوقطبی دارم .که الان باعنایات ملکوتی او کمی بهترم البته میگوید دکتر هم بروم میگوید سرم هست والان بهتری بیماران روحی روانی درمانشان سخته ولی یک شهید وارد زندگیم شد خواهش میکنم کمیته اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
قباد
۱۷:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بعد از آن حادثه که در سال... برایم اتفاق افتاد در اطاقم بادایی شهیدم که فرمانده هم بوده ارتباط زنده دارم اودر ملکوت است ومن در زمین.نمیتوانم بیشتر توضیح بدهم.
-
احسان
۱۲:۱۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سریعا به یه روانپزشک مراجعه کن!نگرانت شدم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
خدایا شکرت میکنم که این دنیا را به ما دادی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خداعادله
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه
۲۳:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا بدادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
یامهدی
۰۶:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
یا ارحم الراحمین
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۲۲:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
حدیث داریم میزان سنجش اعمال ما هستیم یعنی امامان معصومین حالا فکرش رو بکن چقدر عقب هستیم بهتره استغفار کنیم تلاش خودمون رو انجام بدیم که جز مقربان نشدیم جز کسانی باشیم که به جهنم نمیرن . خدایا ما از مهربانیت بیشتر شنیدیم ،دیدیم پس نا امید نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۰:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
ما که تو هیچی شانس نیاوردیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
استغفرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۸
خدایا خیلی دوستت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
مااز خداییم وبه سویه او باز میگردیم، خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
به نام نامی او
۲۱:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
انشااللاه که هدف فقط بهشت نباشه بلکه هدف جلب رضای خداباشه ولی چه قدرساده دم ازبهشت وجهنم میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام. واقعیتش من خیلی میترسم که زنم جهنمی باشه و نتونم تو بهشت کنارش باشم، واسه همین شب و روز واسش طلب آمرزش می کنم. هر چی راهنمایی‌ش میکنم به راه راست هدایت نمیشه. چند وقتی به ذهنم افتاد و گفتم منکه میرم بهشت و اونجا پر حوری هست که کمی حسادتش برانگیخته شده و دست و پا شکسته نماز میخونه و البته داره سخت تلاش می کنه یاد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
داداش دمت گرم معلومه خیلی دوسش داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ببخش داداش تو چند سالته
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
با سلام درود خدا به شما میدونید اینکه فکر میکنید بهشتی هستید یک نوع گناه این مطعنی ازخودتون اینقدر درست نیست برادر بهتر هست ک کتاب خوب های بد و بد های خوب رو بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
با این حساب ملیارد ها نفر میرن جهنم دیگه الان تو قرن ۲۱ هستیم این همه تکنولوژی و امکانات هست کدوم آدمی وجود داره که اسم اسلام به گوشش نخورده باشه؟ که بعد بگه ما ناآگاه بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
خدا مارو هم وارد بهشت کنه
Iran (Islamic Republic of)
به نام خدا
۱۰:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام.اینکه اسم اسلام به گوش کسی نخورده باشد بعید است ولی همان طور که خیلی از ما از جزئیات بعضی دین ها و حقانیت ان ها که البته اسلام دین حق است اگاه نیستیم ممکن است انها نیز اگاه نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کی گفته به گوش همه خورده؟ مگه همه تکنولوژی و امکانات دارند؟ مگه اسلام آن طور که هست به همه ی مردم جهان شناسانده شده؟
الان متاسفانه در جهان دشمنی با مسلمانان و اسلام هراسی وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۸
خدا را شکر که ما از دین اسلام باخبریم والهی خدا عمرتان بده.
دست شما درد نکند. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا مگه قراره پله برقی باشه که بری بالا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اشتباهی مثبت دادم
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۹:۱۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شک نداشته باشین که با این وضع موجود راجع به مسلمانان بهشتی وجود داشته باشه کمترین سهم از بهشت رو مسلمانان و بخصوص شیعیان دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۹:۱۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شک نداشته باشین که با این وضع موجود راجع به مسلمانان بهشتی وجود داشته باشه کمترین سهم از بهشت رو مسلمانان و بخصوص شیعیان دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
دوست عزیز چرا اینطور فکر میکنی
-
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
خدا عاقبت اخرتمان خیر کند
-
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
خدا عاقبت اخرتمان خیر کند
Bulgaria
پدرام رضائی مقدم
۱۱:۱۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
در مورد حبوط اعمال . واقعا عادلانه نیست. مثلا تو سی سال کار خوب کنی بعد با دوتا اشاباه همش نابود بشه!!!! یعنی کسی که یه عمر گناه کرده با تو تفاوتی نداره. از اون بدتر تو برای کارای خوب پاداش نمیگیری و در نهایت بخاطر خطاهای کمت عذاب میشی خخخ. این کجاش عدالته؟ نه بهشتتتو میخام نه جهنمتو و از اینکه منو به این دنیای زشت اوردی ازت دلگیرم خدا. بخاطر خلفقت من تو این دنیا کلی سرم منت گذاشتی ولی همه دلمو شکستند.
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۲۲:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
جان من دقت کردی چی نوشتی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
توجه کن چی می نویسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اقای رضایی مقدم بستگی به اشتباهتون داره.کی گفته خدای متعال برای کار های خوب پاداش نمیده.خداوند حتی در قران فرموده عمل صالح 10 برابر پاداش داره گناه هم طبق عدالت همون که انجام شده نه کم نه زیاد.ما کی هستیم بخواهیم عدالت خدا رو زیر سوال ببریم.بعد هم اگر اطلاعاتتون رو افزایش بدید مثلا نماز شب مخفیانه 70 برابر پاداش داره وقتی به یکی میگه ثوابش کم میشه به نفر دوم میگی ریا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
تشكر،خداوند خودش كمك كنه تا عاقبت بخير شيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
آقای yjc مطلب خوبی بود ولی نظر نمیدم . فقط از انتشار این مطلب تشکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
هرانسانی که درستکار امانتدار بوده و مردم از وی ایمن باشند همچنین خوشرو بوده و بد کسی را نخواهد به یقین بهشتی خواهد بود و آن مسلمانی که با گران یا کم فروشی و بد زبانی و غیبت و تهمت و . . . . باعث آزار و اذیت دیگران میشود یقینا جهنمی میباشد حتی اگر در عزای ائمه سرتا پا مشکی پوش و یا مداح اهل بیت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
اگه پله برقی نباشه من به بهشت نمی روم ...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه قراره پله برقی باشه که بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
حالا از کجا میدونی بهشتی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تو جهنم پله برقی هست دوست داری بری؟
Iran (Islamic Republic of)
آهوتیالا
۲۲:۵۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
منم موافقم