بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز افغانستانی سال جدید تحصیلی را در ایران آغاز کردند

همزمان با شروع سال جدید آموزشی، ۴۵۰ هزار دانش آموز خارجی که غالبا مهاجرین افغانستان هستند، در مدارس سراسر ایران مشغول به تحصیل شدند.

بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز افغانستانی سال جدید تحصیلی را در ایران آغاز کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شروع سال جدید آموزشی، ۴۵۰ هزار دانش آموز خارجی که غالبا مهاجرین افغانستان هستند، در مدارس سراسر ایران مشغول به تحصیل شدند.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز بیش از ۴۵۰ هزار اتباع خارجی در کلاس‌ها در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول آموزشند که از این تعداد، ۴۲۰ هزار تن افغانستانی می باشند.

وی افزود: بر اساس برآورد اولیه، ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار کودک خارجی که غالبا شهروندان افغانستان هستند، در ایران در سن آموزش به سر می‌برند که از میان، ۴۲۰ هزار تن آنها شامل نظام آموزشی شده‌ و کماکان حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد این دانش‌آموزان بیرون از نظام آموزشی باقی مانده‌اند و باید با برداشتن موانع موجود، آنها نیز وارد نظام آموزشی شوند.

وزیر آموزش و پرورش ایران خاطرنشان کرد که یک بخش عمده موانع در این بخش، به خانواده‌های مهاجر باز می‌گردد که می‌خواهند از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده کنند و مانع رفتن آنها به مدارس می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار