پارلمان روسیه: جنگنده‌های اسرائیلی را باید در حریم هوایی سوریه سرنگون کرد

پارلمان روسیه اعلام کرد در صورتی که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی وارد حریم هوایی سوریه شوند باید آن‌ها را سرنگون کرد زیرا اسرائیل هشدار را درک نمی‌کند.

پارلمان روسیه: جنگنده‌های اسرائیلی را باید در حریم هوایی سوریه سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، پارلمان روسیه روز یکشنبه هشدار داد در صورت ورود جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه باید آنها را سرنگون کرد.

بنا به گزارش شبکه المیادین، در پی سقوط هواپیمای شناسایی روسیه در آسمان سوریه، پارلمان روسیه روز یکشنبه پیشنهاد داد بخشی از آسمان سوریه که نظامیان روسیه در آن بخش از سوریه حضور دارند، به روی جنگنده‌های اسرائیلی بسته شود.

نمایندگان پارلمان روسیه در ادامه تأکید کردند مسکو نباید با اسرائیل درباره سرنگونی هواپیمای روسی مسامحه کند.

پارلمان روسیه همچنین با بیان اینکه اسرائیل پیامهای هشدارآمیز را نمی‌فهمد و باید اقدامات شدیدتری علیه آنها به کار برد، هشدار دادند اگر جنگنده‌های اسرائیلی (از این پس) به حریم هوایی سوریه وارد شوند، باید آنها را سرنگون کرد.

هفدهم سپتامبر (26 شهریور) در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود، سرنگون شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل مسئول کامل سقوط این هواپیما است که روز سه شنبه بوسیله پدافند زمینی سوریه ساقط شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه اسرائیل «توافق های جلوگیری از حادثه در سوریه» را نقض کرده است. رژیم صهیونیستی تنها یک دقیقه پس از آغاز حمله هوایی، آن را به طرف روس اعلام کرد و خلبانهای جنگنده های اف-16 اسرائیل پشت هواپیمای ایلوشین-20 پنهان شدند و همین مسأله سبب شد هواپیمای روسیه هدف پدافند هوایی سوریه قرار گیرد و 15 سرباز روس که در آن هواپیما حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
ای کاش روسیه زودترازاین می فهمیدکه اسرائیل دشمن بشریت است وقابل اعتمادنیست.
آخرین اخبار