سردرگمی فعالان اقتصادی با بخش نامه های متعدد دولت در حوزه ارز

دبیرکمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت : بخش نامه های متعدد دولت در حوزه ارز ، فعالان اقتصادی را در فعالیت ها و صادرات محصولات خود دچار سردرگمی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پنجمین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور فعالان بخش معدن و سنگ در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

شهریار شعبانی دبیرکمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به صدور بخش نامه های متعدد دولت در حوزه ارز گفت : فعالان اقتصادی بویژه فعالان بخش معدن با سردرگمی در فعالیت های اقتصادی و صادرات محصولات خود روبرو شدند.

وی صدور بخش نامه پیمان نامه ارزی را برگشت به عقب دولت در سیاست های ارزی برشمرد و گفت : این بخش نامه تا کنون به سه شکل متفاوت از هم اجرا شده و صادرکنندگان را از صادرات دلسرد ساخته است .

  احمد کریمی عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به احتمال تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : صادرکنندگان  سنگ با وجود مسایل و مشکلات بانکی تلاش کردند که محصولات خود را به هر طریقی صادر کنند ولی اگر کشتیرانی هم تحریم شود، امکان صادرات بسار ضعیف است .

وی با اشاره به تعطیلی معادن سنگ یکی پس از دیگری گفت : در شرایطی که صنعت ساختمان در داخل کشور با رکورد روبروست معادن سنگ با صادرات تلاش می کردند که به فعالیت خود  ادامه دهند چنانچه روزنه صادرات بسته شود شاهد تعطیلی کامل  معادن خواهیم بود.

  علی برنجیان عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه یکی از دلایلی اصلی تعطیلی معادن و سنگبری ها را نبود مشتری و هزینه های بالای نگهداری نیروی انسانی دانست و گفت : صادرات می تواند دریچه برای احیای معادن و صنایع وابسته باشد که هر روز با سخت گیری و بخش نامه های جدیدی روبروییم.

وی با انتقاد از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و دفاتر استانی این وزارتخانه در حمایت نکردن از بخش معادن گفت : سازمان صمت از حقوق معدن کاران دفاع نمی کند.

رضا احمدی رییس انجمن سنگ استان اصفهان در این جلسه گفت : نبود نقدینگی ،کمبود سوخت ، هزینه بالای تامین قطعات و ماشین آلات از چالش های پیش روی معدن کاران است .

وی افزود : قیمت یک لودر سال گذشته  600 میلیون تومان بوده است و امروز به 2 میلیارد تومان رسیده است ؛ این افزایش افسارگسیخته قیمتها را نمی توان مدیریت کرد.

حمیدرضا مومنی مسوول کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت : شرایط برای صادرکنندگان سخت و دشوار شده است و دولت و بخش خصوصی بایستی با همکاری هم راه های برون یافت از این شرایط را پیدا کنند.  

انتهای پیام/م

تشکیل جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور فعالان بخش معدن و سنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار