هیلی: طرفهای اروپایی برجام در صورت روابط تجاری با ایران تحریم می‌شوند

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد کشورهای اروپایی در صورت ادامه روابط تجاری با ایران با تحریمهای واشنگتن مواجه خواهند شد.

نیکی هیلی: طرفهای اروپایی برجام در صورت روابط تجاری با ایران تحریم می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد کشورهای اروپایی در صورت ادامه روابط تجاری با ایران با تحریمهای آمریکا مواجه خواهند شد.

نیکی هیلی روز یکشنبه در برنامه «رودررو با ملت» شبکه «سی‌بی‌اس» در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای باقی‌مانده در برجام نیز در صورت روابط تجاری با ایران با تحریهای آمریکا مواجه می‌شوند گفت: این کشورها باید بین مزایای روابط تجاری با ایران و خطر مواجه با تحریمهای آمریکا یکی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به خروج شرکتهای اروپایی از ایران افزود: «ما در آینده اعلام می‌کنیم که آیا کشورهای اروپایی می‌توانند از معافیتهای تحریمی استفاده کنند یا نه، اما همین حالا به شما می‌گویم، ما تصمیم داریم درباره ایران فشارها را افزایش دهیم، و قطعاً به اروپایی‌ها مجوز تجارت (با ایران) نخواهیم داد.»

«ترزا مِی»، نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه در گفتگو با شبکه «سی‌بی‌اس» تأکید کرد: «ایران تاکنون به اجرای برجام کاملا پایبند بوده اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده هر کسی در پی روابط تجاری با ایران باشد نمی‌تواند با آمریکا روابط تجاری داشته باشد. ما و همه کسانی که تلاش کردند چنین توافقی (برجام) ایجاد شود اعتقاد داریم این توافق باید پابرجا بماند.»

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار