برگزاری اولین جلسه کارگروه گردشگری سلامت / مشهد دارای زیر ساخت‌ها و تجهیزات مهم بیمارستانی است

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در نخستین جلسه کارگروه گردشگری سلامت در خراسان رضوی هدف، ساختار، ضرورت و چگونگی فعالیت این کارگروه‌ها تشریح شد.

برگزاری اولین جلسه کارگروه گردشگری سلامت / مشهد دارای زیر ساخت‌ها و تجهیزات مهم بیمارستانی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی و مشهد وجود نورانی امام هشتم (ع) عامل اصلی جذب زائران داخلی و خارجی است؛ اما در کنار گردشگری زیارت؛ انواع دیگر گردشگری از جمله گردشگری سلامت وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: در مشهد مقدس بنا به دلایل زیادی گردشگری سلامت می‌تواند رونق روزافزون داشته باشد که از جمله آن‌ها این که این کلانشهر دارای زیرساخت‌ها و تأسیسات و تجهیزات مهم بیمارستانی در حوزه سلامت است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: وجود نیرو‌های انسانی متخصص در رشته‌های مختلف در زمینه سلامت و وجود مضجع نورانی رضوی از دیگر عواملی است که بسیاری از مردم را با نگاه سلامت معنوی و با تکیه بر بحث شفاعت به سمت خود می‌کشد.

حسینی افزود: تعرفه‌های پزشکی ارزان، وجود مراکز اقامتی مناسب، امکانات حمل و نقل و فرودگاهی در کنار جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، تاریخی و طبیعی در خراسان رضوی، به عنوان ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری سلامت هستند که می‌تواند تبدیل به یک فرصت استثنایی شود.

وی افزود: گردشگری سلامت ۱۰ درصد ارزش افزوده گردشگری را در جهان به خود اختصاص می‌دهد در حالی که در خراسان رضوی این مقدار به کمتر از یک درصد می‌رسد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که هر گردشگر سلامت، سه برابر یک گردشگر معمولی ارزآوری دارد؛ گفت: گردشگری سلامت در چند حوزه قابل برنامه ریزی است، درمانی و طبیعی شامل استفاده از منابع درمانی، مثل چشمه‌های آب گرم معدنی، لجن درمانی، گیاهان دارویی، طب سنتی، استفاده از هوای سالم ؛ حوزه دوم گردشگری تندرستی یا پیشگیرانه است شامل اقامت در دهکده‌های سلامت، فیزیوتراپی، ماساژ، یوگا ؛ پزشکی درمانی حوزه سوم  مانند تشخیص، معالجه، درمان و گردشگری سلامت مانند خانه سالمندان، مراکز بازتوان بخشی گه این فرصت‌ها و برکت‌های حوزه گردشگری سلامت است.

حسینی افزود: اگر ما ملاحظات و برنامه ریزی‌های مؤثر نداشته باشیم؛ کارچاق کن ها، مداخله گر‌ها و واسطه‌ها در این حوزه به شکل آسیب شناسانه ورود خواهند یافت بنابراین در این خصوص کارگروه سلامت با دو هسته اجرایی و نظارتی و در قلمرو‌های پزشکی و خدمات تکمیل شده است.

وی گفت: نخستین ماموریت کارگروه، تدوین و تصویب حلقات زنجیره خدمات به گردشگران سلامت خواهد بود و در دومین قدم تمامی دستگاه‌های این حوزه برنامه ها، فعالیت ها، مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه خواهند نمود تا بتوانیم در این عرصه برای افزایش کیفیت و استاندارد کار، ورود مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام // ف. ک


جلسه کارگروه گردشگری سلامت برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.