شافعی مطرح کرد؛

فقدان روابط و مبادلات بانکی از مشکلات دو کشور ایران و عراق

رئیس اتاق ایران گفت؛ فقدان روابط و مبادلات بانکی نمونه‌ای از مشکلات موجود بین دو کشور ایران و عراق به شمار می‌آید.

فقدان روابط و مبادلات بانکی از مشکلات دو کشور ایران و عراقبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در نشست تجاری ایران و عراق که امروز در اتاق ایران برگزار شد، اظهار کرد: فقدان روابط بانکی و مبادلات بانکی نمونه‌ای از مشکلات دو کشور به حساب می آید که باید برای رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از اختلافات احتمالی تجاری که نمونه دیگری از مشکلات موجود دو کشور به حساب می‌آید خبر داد و گفت: مطالبات پیمانکاران در بخش خدمات فنی و مهندسی موضوعی است که اتاق ایران دو کشور، در آینده در تلاش برای رفع آن هستند.

شافعی مطرح کرد: در سال‌های اخیر با وجود آنکه شرایط اقتصادی منطقه، جنگ با داعش و منع فراوان نوسانات سیاسی دو ملت، هیئت تجاری دو کشور توانست با قوت تا به امروز به تلاش خود ادامه دهند و با تلاش مردم ایران و عراق، شرایط بهتری برای آینده دو کشور رغم خورد که البته این نوسانات هم بی تأثیر نبوده است.

شافعی با اشاره به اینکه توسعه در زمینه‌های مختلف همچون پتروشیمی، حمل و نقل و صنایع وابسته به آن، خودرو و مخابرات می‌تواند به گسترش دو کشور کمک کند، گفت: بسیاری از اتحادیه ها و انجمن های تخصصی آمادگی دارند تا با کمک اتاق مشترک ایران و عرتق بتوانند از ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف، در توسعه همکاری ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم شناخت دقیق و همکاری‌های اقتصادی بین فعالان بخش خصوصی بین ایران و عراق فراهم شود.

شافعی گفت: روابط ایران و عراق روابط تاریخی و استراتژیک است و کشور عراق از مهم‌ترین شرکای اقتصادی و تجاری ایران در منطقه و جهان است.

به گفته وی، برخی مشکلات، مانع از دستیابی طرفین به سمت مناسبات اقتصادی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار