بازار تاریخی قلعه محمود احیا می شود

با تفاهم بین اوقاف و میراث فرهنگی اماکن تجاری که در محدوده بازار قلعه محمود کرمان در تملک اوقاف هستند با همکاری صنعتگران، شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف احیا و از این مجموعه به عنوان بازارچه دائمی صنایع دستی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان اعلام شد: از فعالیت غیرمجاز خانه‌های اسکان گردشگری در استان جلوگیری می‌شود.

طبق این مصوبه و به گفته فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افرادی که تور غیر مجاز به اماکن گردشگری یا به استان‌های دیگر می‌برند و همچنین کسانی که خانه‌های بدون مجوز در اختیار گردشگران قرار میدهند به وسیله میراث فرهنگی شناسایی و به دستگاه‌های انتظامی و قضایی معرفی شده تا با آن‌ها برخورد شود.

در این جلسه همچنین قرار شد با تفاهم بین اوقاف و میراث فرهنگی اماکن تجاری که در محدوده بازار قلعه محمود در تملک اوقاف هستند با همکاری صنعتگران، شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف احیا و از این مجموعه به عنوان بازارچه دائمی صنایع دستی استفاده شود.

اعطای مجوز رایگان به املاکی که در محدوده بافت تاریخی قرار دارند و به مکان گردشگری تغییر کاربری می‌دهند هم از دیگر مصوبات جلسه کارگروه گردشگری استان بود.

در ادامه مقرر شد شهرداری هم بسته‌های تشویقی برای افرادی که ملک خود را برای توسعه گردشگری تغییر کاربری میدهند در نظر بگیرد.

در کارگروه گردشگری استان همچنین مصوب شد اصلاح نقاط حادثه خیز که در محدوده مجموعه‌های گردشگری قرار دارند در اولویت برنامه‌های اداره راه و ترابری جنوب استان قرار گیرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد تابلو‌هایی در محدوده بافت تاریخی شهر کرمان برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری به گردشگران، نصب شود.

انتهای پیام/ی

مصوبات جلسه گردشگری در کرمان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار