وال استریت ژورنال: آمریکا در پی خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی خود از خاورمیانه است

وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا قصد دارد به زودی برخی از سامانه‌های دفاع موشکی خود را از چند کشور در خاورمیانه خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه  وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد این کشور در حال خارج کردن برخی از واحدهای سامانه‌های ضدهوایی و دفاع موشکی خود از خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد در ماه آینده سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت خود را از اردن، کویت و بحرین خارج کند.

این گزارش همچنین اعلام کرده است این اقدام به منظور تغییر تمرکز از درگیری‌های طولانی مدت در خاورمیانه و افغانستان و تمرکز بیشتر بر تنش‌ها با چین، روسیه و ایران انجام خواهد شد.

دو واحد از سامانه دفاع موشکی پاتریوت از کویت و دو سامانه دیگر از بحرین و اردن خارج خواهد شد. پاتریوت سامانه‌های دفاع موشکی هستند که قابلیت هدف قراردادن موشک‌ها و هواپیماها را دارند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که تنش‌ها میان ایران و آمریکا تشدید شده است. آمریکا در ماه‌های گذشته اعلام کرد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج خواهد شد و تحریم‌های اقتصادی را علیه تهران بار دیگر وضع خواهد کرد. توافق هسته‌ای ایران تحریم‌های اقتصادی علیه تهران را به ازای ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور، لغو کرد.

در این میان، در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، شرکت روسیه در جنگ سوریه و ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

آمریکا در پی خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی خود از خاورمیانه

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار