استاندار خراسان رضوی گفت: فارغ التحصیلانی که از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند، نباید دغدغه اشتغال نداشته باشد بلکه بتوانند برای جامعه ظرفیت‌های اشتغالزایی ایجاد کنند.

دانشگاه‌ها باید به حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی ورود پیدا کنندخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی در سبزوار  گفت:مهم‌ترین هدف اصلی تشکیل شبکه جامع دانشگاه‌های استان افزایش سطح علمی در مراکز علمی خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه در موضوع تبدیل دانشگاه‌های ما به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در راستای کارآفرینی و نوآوری حرکت‌های خوبی انجام شده است گفت: طی چهار سال اخیر در حوزه پژوهشی دانشگاه‌های خراسان رضوی تحول عظیمی ایجاد شده و نمایشگاه‌های هفته پژوهش، نخبگان و پژوهشگران استان جزء استان‌های پیشرو و برتر در سطح کشور بوده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه همکاری میان صنعت، معدن و تجارت با مجموعه‌های دانشگاهی یکی از خواسته‌های ما بوده افزود: خوشبختانه در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

رشیدیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور در نشست نهایی سفر اعلام کردند که مزیت و ظرفیت‌های زیادی در خراسان رضوی وجود دارد و نباید بگذاریم یک جوان بیکار بماند، ولی به شرطی که رابطه و تعامل علمی برقرار شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما درگیر معضلات و مشکلات اقتصادی است و آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته اند.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: اصل و اساس تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی ایجاد مشکل برای مردم بحث و بررسی در خصوص برنامه آینده شبکه دانشگاه‌های جامع استان و افق پیش رو از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
 
انتهای پیام//ا.س

برگزاری نشست شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی در سبزوار 

 
برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ومعدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.