معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور:

نیروهای جدید در بخشداری ها و فرمانداری ها استخدام می شوند/مدیران جوان را جایگزین مدیران بازنشسته کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: برای استخدام تعدادی نیرو در بخشداری ها و فرمانداری های سراسر کشور، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری فارس در شیراز، گفت: برای استخدام تعدادی نیرو در بخشداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور، برنامه ریزی لازم انجام شده که پس از ارائه مجوز‌های قانونی از سوی دولت، فرآیند انتخاب و بکارگیری آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزارت کشور همچنین تسهیلات به فرمانداری‌ها و تامین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

ناصریان، سازماندهی نیروی انسانی در استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را زمینه ساز پاسخگویی مناسب به نیاز‌های مردم و کارکرد بهتر وزارت کشور دانست و ادامه داد: چالش قانون منع بکارگیری بازنشستگان را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و بنا داریم که برای ایجاد تحرک و پویایی بیشتر، مدیران جوان این وزارتخانه را جایگزین مدیران بازنشسته کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، ادامه داد: بر اساس رویکرد وزیر کشور، می‌کوشیم که پست‌های مدیریتی این وزارتخانه در اختیار کارکنان این مجموعه قرار گیرد و مسیر رشد و تعالی آن‌ها نیز بیش از گذشته هموار شود.

وی اظهار داشت: بهبود ساختار تشکیلات وزارت کشور و تامین امکانات مورد نیاز برای انجام ماموریت‌های سازمانی از جمله مواردی است که در دستور کار مدیران این وزارتخانه قرار دارد.

ناصریان گفت: دولت تدبیر و امید به رغم مشکلات و تنگنا‌های مالی که با آن مواجه هست، اما همواره سعی کرده کمترین دشواری و دغدغه معیشتی برای کارکنان ایجاد شود و کارکنان دولت در این شرایط از حداقل امکانات بهره‌مند باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: در کنار تامین امکانات و تجهیزات، تکریم فرمانداران و بخشداران و تقویت جایگاه آن‌ها نیز از راهبرد‌های اصلی وزارت کشور است و می‌کوشیم ساختار تشکیلات وزارت کشور روز به روز بهبود یابد و تامین امکانات مورد نیاز برای انجام ماموریت‌های سازمانی از سوی مدیران دنبال شود.

ناصریان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور، روزانه حدود پنج میلیون مراجعه کننده دارند که اگر مدیران و کارکنان دولت دلبستگی و تعهد لازم را به سازمان خود نداشته باشند، بی شک شاهد افزایش نارضایتی در مراجعه کنندگان خواهیم بود.

او افزود: ظرف سال‌های اخیر ۵۳۴ پست معاون فرماندار و رئیس اداره در فرمانداری‌های کشور ایجاد شده و ۱۶ فرمانداری استان فارس نیز ارتقا یافته و ۲۹ معاون فرماندار نیز به فرمانداری‌های این استان افزوده شده است و نیروی مورد نیاز این بخش‌ها نیز عمدتا از میان کارکنان وزارت کشور تامین شده است.

وی، همچنین خواستار تشکیل کمیته‌های مشورتی مدیران استانداری و فرمانداری‌ها با کارکنان این مجموعه‌ها شد و افزود: بخش مهمی از موفقیت مدیران وابسته به اقتدار آن‌ها و نحوه هم افزایی آن‌ها با کارکنان است.

او ادامه داد: در دوره‌های قبل، برخی افراد با کمترین شرایط و معلومات، پست‌های مدیریتی را در وزارت کشور در اختیار می‌گرفتند، اما امروز تمام فرمانداران و بخشداران صرفا با توجه به تدوین شرایط انتصاب فرمانداران و بخشداران، حکم انتصاب دریافت کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بیان کرد: همچنین در سال‌های اخیر اقدام قابل توجهی برای کادرسازی سیاسی در وزارت کشور صورت نگرفته و برای پُر کردن این خلاء برای تریبت نیروی توانمند و خبره در وزارت کشور اقدام به ارایه آموزش‌های لازم به نیرو‌ها و کارکنان این وزارتخانه کرده ایم.

استاندار فارس هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه مجموعه وزارت کشور باید در تمام رویداد‌ها و اتفاقات پاسخگو باشد، بنابراین ضرورت دارد که تمام استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از امکانات و توانمندی‌های لازم برای پاسخگویی مناسب به نیاز‌ها برخوردار باشند.

اسماعیل تبادار افزود: نخستین نیاز وزارت کشور، وجود نیرو‌های کارآمد، توانمند و خبره در سطوح مختلف است و نیرو‌های نظارت کننده و راهبر نیز باید از نگاه عالمانه و همراه با اشراف کامل بر حوزه مسئولیت خود برخوردار باشند.

انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر کشور در شیراز

برچسب ها: فرمانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.