مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛

شکار ۹۸ پستاندار وحشی در خراسان رضوی/ خسارت بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شکارچیانی که ۹۸ پستاندار وحشی را از طبیعت خراسان رضوی حذف کرده بودند دستگیر شدند.

شکار ۹۸ پستاندار وحشی در خرسان رضوی/  بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به محیط زیست خسارت وارد شده است تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:در شش ماه نخست سال ۵۲۴ شکارچی متخلف در خراسان رضوی دستگیر شدند و مامورین یگان حفاظت خراسان رضوی دستگیر شدگان را طی ۳۳۷ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۸۵ قبضه سلاح شکاری که ۲۳ قبضه از آن‌ها غیر مجاز بود و ۱۵۰۰ تیر فشنگ از متخلفین کشف و ضبط شده است.

همتی افزود: لاشه ۹۸ راس از پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش، کل و بز و آهوی وحشی وهمچنین لاشه ۲۶۹ پرنده وحشی از قبیل  کبک، مینا، مرغابی از متخلفان کشف شد.

وی گفت: ۲۸۵۰ پرنده وحشی از قبیل کبک وحشی، مینا، چکاوک که توسط صیادان زنده گیری شده بودند کشف و به دامن طبیعت بازگردانده شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اشاره به کشف ۱۵ هزار عقرب از متخلفان شکار و صید افزود: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت یگان حفاظت، درخصوص ممانعت از چرای غیر مجاز، محیط بانان موفق شدند ۲۲۳۳۰ راس دام مشتمل بر گوسفند و بز که بطور غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند را از منطقه به بیرون هدایت و برای مالکین دام‌ها تشکیل پرونده دهند.

همتی در ادامه گفت: متخلفین در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به محیط زیست خسارت وارد کرده اند.

جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی

وی افزود: جلوگیری از ۳۸۰ مورد آلودگی منابع و صدور اخطاریه به ۲۶۴ واحد صنعتی جهت رفع آلودگی از جمله اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به چندین مورد آتش سوزی در مناطق اشاره کرد و ادامه داد: مامورین یگان در موارد یاد شده برای اطفاء حریق وارد عمل شده و از آتش سوزی گسترده جلوگیری کردند.

وی گفت: بطور کلی ۱۳۳ هکتار از مراتع در شش ماهه اول دچار حریق شد که با کمک یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و نیرو‌های محلی مهار شده است.

گفتنی است: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود جهت بالا بردن فرهنگ زیست محیطی در مدارس و حاشیه روستا‌های مناطق چهار گانه ۱۰۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده اند.

انتهای پیام // ف. ک
برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.